عنوان پایاننامه
تاثیر زمان آماده شدن بر روی صحت بلاغت تراکم و اژگان و پیچیدگی ساختاری مهارت تکلم زبان آموزان
- رشته تحصیلی
- آموزش زبان انگلیسی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده زبانها و ادبیات خارجی شماره ثبت: 1480/2;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 49441
- تاریخ دفاع
- ۱۴ آذر ۱۳۸۹
- دانشجو
- حامد اعلایی بازکیایی
- استاد راهنما
- داود برزآبادی فراهانی
- چکیده
- هدف از تحقیق حاضر بررسی تآثیر زمان آماده شدن بر روی مهارت تکلم زبان آموزان است. چهل زبان آموزاز میان دانشجویان انتخاب شدند. دو نوع تست برای این تحقیق در نظر گرفته شد. سوالهای مستقل که بر پایه موضوعات آشنا انتخاب شدند و سوالهای بر پایه مکالمه ی شنیداری. زبان آموزان در آزمایشگاه زبان به دو نوع سوال پاسخ دادند. در هر نوع سه سوال با زمانهای متفاوت صفر وپانزده و سی ثانیه برای سوالهای مستقل. صفر وبیست و چهل ثانیه برای سوالهای بر پایه مکالمه شنیداری در نظر گرفته شد. پس از ضبط پاسخ های دانش آموزان پاسخ های انها مورد بررسی قرار گرفت تا تآثیر زمان آماده شدن بر چهار عامل پیچیدگی ساختارو دقت و صحت و تراکم واژگان ومهارت گفتاری زبان آموزان سنجیده شود. نتایج این تحقیق نشان داد که زمان آماده شدن و تغییرات در مقدار آن تآثیر معنا داری بر صحت و پیچیدگی ساختار نداشت. اما در تراکم واژگان تآثیر مشاهده شده است. نتایج تحقیق حاضر می تواند برای مدرسان زبان و طراحان تست و کتابهای درسی زبان مورد استفاده باشد
- Abstract
- The aim of this study was to determine the effect of wait-time on L2 learners’ speaking skills and mainly on the accuracy, grammatical complexity, fluency and lexical density of the participants‘ responses. A group of forty English Language Learners were tested in a language lab. There were two types of questions: independent (familiar topics each being a referential question) and integrated (listening-based questions) and each section consisted of three questions each with a varying amount of wait-time (0, 15, 30 seconds for the independent section and 0, 20 and 40 seconds for the integrated part). The responses were tape-recorded and carefully transcribed. Then the responses were analyzed based on some specific formulae for the factors under study. Next, the Means of the results were compared to identify whether there was any improvement in the participants‘responses. The obtained results revealed the fact that the participants‘responses were lexically rich. Moreover, when the amount of standard time was doubled it was discovered that the performance of the learners worsened in terms of grammatical complexity. However, when it came to accuracy, grammatical complexity and fluency there was no significant improvement in their performance. The results of this study can be used in teaching, class management, designing course materials and developing tests.