عنوان پایاننامه
ارائه مدلی از مکانیزمهای مدیریت دانش مشتری و ارزیابی شرکت ارتباطات سیار ایران بر مبنای آن
- رشته تحصیلی
- مدیریت فن آوری اطلاعات
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 46156
- تاریخ دفاع
- ۱۵ مهر ۱۳۸۹
- دانشجو
- حمیدرضا شهبازنژاد
- استاد راهنما
- محمد موسی خانی
- چکیده
- مدیریت دانش مشتری یکی از مباحثی است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرارگرفته است. منافع و مزایای مدیریت دانش مشتری باعث ایجاد جاذبه نسبت به این موضوع شده است. به رغم مزایایی که مدیریت دانش مشتریان دارد به دلیل بی توجهی به فاکتورهای پیاده سازی، بسیاری از پروژه های آن با شکست مواجه می شود. عدم شناخت از روش ها و مکانیزم های مدیریت دانش مشتری باعث گردیده است که بسیاری از سازمانها و شرکت های ایرانی در این حوزه با مشکلات بسیاری مواجه شوند و هزینه های زیادی را در این زمینه بدون در نظر گرفتن نیاز واقعی خود صرف کنند. متاسفانه کمبود اطلاعات تخصصی در این زمینه و نبود یک مدل مفهومی جامع برای انتخاب بهترین راه حل ها، منجر به افزایش هزینه سرمایه گذاری و آفت مدگرایی مخصوصاً در محیط وب و تجارت الکترونیک شده است. این تحقیق ابتدا به بررسی مدل ها و مکانیزم های ارائه شده در این حیطه پرداخته و این مکانیزم ها را بر حسب مورد استفاده معرفی نموده و آن ها را بر اساس انواع دانش مشتری (از، برای، درباره) دسته بندی می کند. سپس با استفاده از مدل نهایی حاصل از این تحقیق، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) با استفاده از تکنیک وب کاوی و نظرسنجی از طریق پرسشنامه مورد سنجش قرار می-گیرد.
- Abstract
- ندارد