عنوان پایان‌نامه

بررسی تاثیر فناوری اطلاعات بر مدیریت استراتژیک نمایندگی های خدمات پس از فروش خودرو



    دانشجو در تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۸۹ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی تاثیر فناوری اطلاعات بر مدیریت استراتژیک نمایندگی های خدمات پس از فروش خودرو" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت اجرایی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 00278;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 46745
    تاریخ دفاع
    ۱۵ مهر ۱۳۸۹
    دانشجو
    مجید فرنیا
    استاد راهنما
    سیدمحمد محمودی

    در محیط پویای امروز استفاده از کلیه امکانات برای کسب موفقیت در دنیای تجارت امری مهم تلقی می‌شود. شرط لازم برای فعالیت در محیط‌های تجاری در این روزها داشتن طرز تفکر مناسب برای استفاده بهینه از فرصتهاست، شرایط پویای کنونی محیطی استراتژیک برای تمامی صنایع بوجود آورده است. صنعت خودور نیز بدلیل رشد پر شتاب خود نمونه‌ای بس روشن برای این موضوع است. همچنین رشد روزافزون فناوری اطلاعات خود یکی از دلایل اصلی بوجود آمدن این محیط پویا می‌باشد، بطوریکه هر روزه مشاهده می‌کنیم اختراعی جدید و شیوه‌ای نوین در انجام امور بوجود می‌آید. در این پژوهش ما به بررسی تاثیر فناوری اطلاعات در مدیریت استراتژیک نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودرو پرداخته‌ایم. مدل پایه این تحقیق، مدل مدیریت استراتژیک دیوید می‌باشد که با توجه به پژوهشهای گذشته به بررسی اثر IT در 2 فاز اجرا و کنترل دست زده‌ایم. این امر با استفاده از پرسشنامه‌ای که، در آن ابعاد مدیریت منابع انسانی، مدیریت مالی و بازرگانی و مدیریت تکنولوژی در فاز اجرا و بهبود کیفیت انجام کارها و کارایی و اثر بخشی در فاز کنترل، مورد کاوش قرار گرفت. در ادامه کار، پس از بدست آوردن روایی و پایایی پرسشنامه (آلفای کرونباخ 779/.) نسبت به توزیع آن در بین نمایندگی‌های خدمات پس از فروش که در برنامه کیفیت شرکت رنوپارس قرار دارند اقدام گردید. در پایان با استفاده از نرم افزار SPSS ویرایش 16 به بررسی، تجزیه و تحلیل داده پرداخته شد، حاصل نشان دهنده آن بود که IT در کلیه ابعاد ذکر شده در بالا تاثیر گذار می‌باشد و نوع شرکت مادر (ایران خودرو، سایپا) تاثیری در نتایج بدست آمده ندارد. یافته‌های این پژوهش نشان دهنده زمینه مناسبی بمنظور انجام تحقیقات بیشتر در امر خدمات می‌باشد و آن مشاهده این محیط از نظرگاه نمایندگان و شرکت‌های مادر است. کلمات کلیدی: مدیریت استراتژیک، فناوری اطلاعات، خدمات پس از فروش خودرو، EIS.
    Abstract
    These days in dynamic environment using all Facilities for being successful are needed. The necessary condition for action in business environment in these days is proper thought for optimize using of opportunity, the dynamic situation makes the strategic atmosphere for all industries. On top of that the automotive industry because of fast growing is the real example for this issue. Also the day by day growing of information technology is one of the main reasons for these situations; we see each day a new invention and new innovation for doing the tasks. In this research we assess the impact of information technology on strategic management of car after sales dealers. The base model for this research is Fred David strategic management model. With consideration to ex studies we examine assess of IT in implementation and control phase. We prepare the questionnaire which these dimensions, the human resource management, financial and commercial management and technological management in implementation phase and improve the quality of doing tasks and efficiency and effectiveness in control phase, to do our study. After obtaining the validity and reliability of questionnaire (?= 0.779), we distribute it between dealers which are in quality plan of Renault pars. At the end we analysis the data with SPSS software (16th edition), our finding is that IT have a positive effect in all dimensions of phases which are explained above and the kind of factories (Iran khodro, Saipa) do not have any efficacy on the results. The out come of our research is suitable field for doing more studies in after sales environment and it is seeing the circumstances from the owner of dealers’ point of view. Key words: Strategic management, Information technology, after sales services, EIS.