طراحی و ارائه مدل کاربردی مدل آموزشی و بررسی رابطه مولفه های آن با میزان موفقیت مدیران مدارس غیر انتفاعی ( مطالعه موردی شهر تهران)
- رشته تحصیلی
- مدیریت اجرایی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 00272;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 46479
- تاریخ دفاع
- ۰۳ شهریور ۱۳۸۹
- دانشجو
- محمدحسین امیدخدا
- استاد راهنما
- حسین خنیفر, قدرت اله باقری راغب
- چکیده
- پژوهش حاضر به منظور طراحی و ارائه ی مدل کاربردی مدیریت آموزشی و بررسی رابطه مولفه های آن با میزان موفقیت مدیران مدارس غیر انتفاعی انجام شده است. جامعه آماری شامل مدیران و دبیران مدارس غیرانتفاعی تهران بود و نمونه شامل 300 نفر که از نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده بود. در این تحقیق از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده و پیش آزمون از طریق توزیع 30 پرسشنامه انجام و بر اساس آن ضریب آلفای کرونباخ برابر با 82 درصد محاسبه گردید. مدل مفهومی بر اساس نظریات و تئوری های مدیریت آموزشی و همچنین نظرات خبرگان مسائل آموزشی ، اساتید دانشگاه و ... شکل گرفت و پس از آزمون ، مدل تعدیل شده و تکمیل گردید. فرضیه اخص 1تحقیق عبارت است از: بین مولفه ی روانی شخصیتی - مدیریتی و میزان موفقیت مدیران مدارس غیر انتفاعی رابطه وجود دارد .که نتایج حاصل از لیزرل، تائید این فرضیه را نشان داد . فرضیه اخص 2 عبارت است از: بین مولفه ی آموزشی – تربیتی و اجتماعی و میزان موفقیت مدیران مدارس غیر انتفاعی رابطه وجود دارد .که نتایج محاسبات لیزرل، رابطه معناداری را بین آن ها یافت. فرضیه اخص 3 عبارت است از: بین مولفه ی اقتصادی و میزان موفقیت مدیران مدارس غیر انتفاعی رابطه وجود دارد که نتایج حاصل از لیزرل، این فرضیه را تایید نمود . فرضیه اخص 4 عبارت است از: بین مولفه ی قانونی و میزان موفقیت مدیران مدارس غیر انتفاعی رابطه وجود داردکه این فرضیه نیز مورد تایید قرار گرفت . همچنین فرضیه اخص 5 عبارت است: از بین مولفه ی تکنولوژیک و نوآوری و میزان موفقیت مدیران مدارس غیر انتفاعی رابطه وجود دارد که نتایج حاصل از لیزرل این فرضیه را نیز تایید نمود.
- Abstract
- Abstract The present study design and offer educational and practical model Relationship Management component of its success rate with non-profit school management has been done. The population consists of school administrators and teachers in Tehran and nonprofit sample of 300 people is that simple random sampling was used. In this study, the questionnaire was used and pre-test done through distribution of 30 based on the Cronbach alpha coefficient equal to 82 percent, respectively. A particular research hypothesis is: between the psychological component of personality - and success rate of management non-profit school management relationship exists. Lyzrl the results, confirmed this hypothesis showed. Particular hypothesis 2 is: between training components - educational, social and success rate of non-profit school management relationship exists. Lyzrl calculation results, the relationship between them was significant. Particular hypothesis 3 is: between the components of economic and non-profit school management success rate relationship, there Lyzrl results, this hypothesis can be confirmed. Particular hypothesis 4 is: between the legal component, and the success rates are related to non-profit school managers Dardkh this hypothesis was also confirmed. Particular hypothesis is also five words: between component and technological innovation and success rate of non-profit school management relationship, there Lyzrl results also confirmed this hypothesis. Key words : Non profit School, Educational administration , educational technology, training, educational administrators