عنوان پایاننامه
نگرش کودکان زبان آموز نسبت به معلم و عملکرد آنها در آزمون
- رشته تحصیلی
- آموزش زبان انگلیسی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده زبانها و ادبیات خارجی شماره ثبت: 1433/2;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 47634
- تاریخ دفاع
- ۲۳ شهریور ۱۳۸۹
- دانشجو
- معصومه رحمانی
- استاد راهنما
- سیدمحمد علوی
- چکیده
- تحقیق حاضر تلاشی عملی در جهت یافتن نقش دیدگاههای زبان آموزان خرد سال نسبت به معلمین زبان در یادگیری آنان است. به ویژه ، اهداف پایان نامه حاضر بررسی 1) رابطه میان دیدگاههای زبان آموزان خردسال نسبت به معلمشان با نمرات آنها در آزمون CYLE و 2) تفاوت میان نمرات زبان آموزان دختر و پسر با توجه به دیدگاه آنها نسبت به معلمشان میباشد.52 نفر از زبان آموزان خردسال (28 پسر و 24 دختر) که برای گذراندن آزمون CYLE در یک آموزشگاه خصوصی زبان انتخاب شده بودند پرسشنامه مربوط به دیدگاههای دانش آموزان نسبت به خصوصیات مختلف معلمین زبان را پاسخ دادند. تجزیه و تحلیل داده ها نشان میدهد که1) بین دیدگاههای زبان آموزان خردسال نسبت به معلمان زبان و نمرات آنها در آزمون CYLE رابطه معنی داری وجود ندارد.2) تفاوت معنی داری دردیدگاههای زبان آموزان دختر و پسر وجود ندارد. 3) تفاوت معنی داری بین نمرات دانش آموزان و خصوصیات مختلف معلم زبان وجود دارد.اگر چه یافته های این تحقیق نتایج برخی از پژوهش های پیشین را تایید نمی کند ، تحقیقات بیشتر دراین زمینه میتواند برای معلمان زبان انگلیسی و مسئولان تربیت معلم مفید باشد.
- Abstract
- This study was an attempt to practically find out the role of young learners’ attitudes toward their teacher in their language learning. More specifically, it aims to examine 1) the relationship between young learners’ attitudes toward their teacher and their scores on the Cambridge Young Learners English test (CYLE) and 2) the difference between the scores of male and female young learners regarding their attitudes toward their teacher. 52 young English learners (28 males and 24 females) who have been selected to pass the CYLE test in a private language institute filled out a questionnaire addressing English teachers’ different characteristics. The data analysis revealed that 1) there is no relationship between young learners’ attitudes towards their teacher and their scores in CYLE test, 2) there is no significant difference between the attitudes of male and female learners and, 3) there is a significant difference between the scores of students and teacher characteristics. Although the results of the present study do not confirm the findings of some of the previous studies, more researches in this field can be beneficial for foreign language teachers and teacher trainers.