بررسی عوامل آمیخته بازاریابی موثر بر خرید تلویزیون (ال سی دی ) در خانوارهای شهر تهران
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 46841
- تاریخ دفاع
- ۱۵ اسفند ۱۳۸۸
- دانشجو
- علی بهنامی فر
- استاد راهنما
- سیدرضا سیدجوادین
- چکیده
- این پژوهش به طور پیمایشی به بررسی عوامل آمیخته بازاریابی موثر بر خرید تلویزیون ال سی دی(LCD) با رویکرد استراتژیک می پردازد که بدنبال ارزیابی همزمان شرایط فعلی و احتمالی آینده محیط داخلی و خارجی می باشد. این مطالعه در خانوارهای شهر تهران انجام گرفته شده است که پس از شناسایی معیارهای مؤثر بر انتخاب آمیخته بازاریابی موثر بر خرید تلویزیون به کمک پرسشنامه ، با استفاده از مقایسه های زوجی و تحلیل آن به کمک نرم افزار SPSS هر یک از اجزای عناصر آمیخته بازاریابی شناسایی و رتبه بندی شده و مورد تحلیل قرار می گیرند تا بدین وسیله بتواند راهکارهای مناسب جهت افزایش فروش محصول به مسئولین شرکت معرفی کند. بر اساس نتایج حاصل از آزمون دوجمله ای مربوط به توزیع آمیخته بازاریابی، نقش آمیخته بازاریابی در خرید تلویزیونهای LCD در خانوارهای شهر تهران مور تائید قرار گرفته است. بنابراین این ادعا که عوامل آمیحته بازاریابی برخرید تلویزیونهای LCD موثر می باشند،پذیرفته می شود. لذا می توان با 95% اطمینان ادعا کرد که مصرف کننده در خرید تلویزیونهای LCD به عوامل آمیخته بازاریابی از قبیل ویژگیهای محصول، قیمت ، کانالهای توزیع و فعایتهای ترفیعی توجه خاصی دارد. سوالات تحقیق با استفاده از آزمون دوجمله ای مورد بررسی قرار گرفته است . تمامی سوالات مورد تایید قرار گرفته و طبق آزمون فریدمن ، معنی داری اختلاف بین متغییر ها مورد تایید قرار گرفته است(فرضیهH1). طبق این آزمون محصول با میانگین 3.46 بیشترین اثر را برخرید تلویزیونهای LCD در خانوارهای شهر تهران داشته است . همچنین قیمت با میانگین 1.95 کمترین اثر را بر خرید تلویزیونهای LCD نشان می دهد .
- Abstract
- "Study of effective marketing mix factors on purchasing the LCD TV within the families Tehran" This essay deals with the factors of mixed marketing in a traverse manner considering strategic approach which affects purchasing LCD TVs and aims to assess the present and possible future conditions in internal and external surroundings. This study has been done within the families in Tehran, recognizing effective criteria for selecting mixed marketing done by a questionnaire using coupled comparisons and analyzing them by SPSS software which leads to recognition and grading the elements of mixed marketing in order to recommend suitable ways to increase product sale rate to mangers of companies. Based on the results of Binomial test marketing mix related to distribution of mixed marketing, the role of mixed marketing in purchasing LCD TVs among the families of Tehran has been confirmed. Therefore the claim that mixed marketing factors have effects on purchasing LCD TVs, has been accepted. As the result, we can assure by %95 percent that the consumer who buys LCD TVs specifically considers mixed marketing factors such as product’s features, price, distribution channels and upgrade activities.