عنوان پایاننامه
بررسی تاثیر اینترنت بر عملکرد بازاریابی بیمه عمر
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 47695
- تاریخ دفاع
- ۲۷ بهمن ۱۳۸۹
- دانشجو
- الهه اسماعیلی آهنگرکلائی
- استاد راهنما
- محمدرحیم اسفیدانی
- چکیده
- بکارگیری فنآوری اطلاعات بطور عام و تجارت الکترونیک بطور خاص در صنعت بیمه، تغییرات اساسی را در بخش های مختلف آن ایجاد خواهد کرد. یکی از ابعاد بکارگیری فنآوری اطلاعات استفاده از اینترنت در فرآیند بازاریابی شرکتهای بیمه می¬باشد. توسعه صنعت بیمه در ایران علیرغم داشتن ظرفیتها و قابلیتهای گسترده در کشور با موانع بسیاری روبرو می¬باشد که عمده ترین آن، عدم وجود زیر ساخت های لازم جهت اجرایی نمودن استفاده از تکنولوژی است. علاوه بر این یکی دیگر از موانع خلا و چالشی است که در بحث مربوط به بیمه های زندگی (عمر) داریم. بنابراین جهت تامین منابع و رفع نیازهای متنوع و نیاز دسترسی همگان به مزایای بیمه عمر، امروزه بیش از هر زمان دیگری به روش های مناسب بازاریابی در این صنعت نیازمندیم. هدف از این تحقیق بررسی میزان استفاده از اینترنت در صنعت بیمه کشور و تاثیر آن بر عملکرد بازاریابی بیمه عمر آنها می¬باشد. در این راستا میزان استفاده از اینترنت به عنوان ابزاری برای ارتباط، تحقیقات بازار، فروش، بهبود چهره تجاری، کاهش هزینه و اهداف مربوط به مزیت رقابتی سنجیده شد. نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که استفاده از اینترنت باعث افزایش عملکرد بازاریابی بیمه عمر خواهد شد و مهمترین آیتم نیز برای توسعه عملکرد بازاریابی بیمه عمر با استفاده از بازاریابی الکترونیکی، پایگاه داده و منابع انسانی می¬باشند.
- Abstract
- The use of information technology (IT), generally and e-business particularly in insurance industry will result in fundamental changes in its different aspects. Application of Internet in marketing process of insurance companies is one dimension of utilizing IT. The development of insurance industry in Iran, despite the capacity and various capabilities it has in our country, is facing numerous obstacles, which the most significant one is lacking required infrastructure for implementing information and other technologies. In addition, another obstacle is the existing challenges regarding life insurance. Therefore, in order to provide required resources, meeting various needs and the public access to the diverse advantages of life insurance, now more than any time before, we need appropriate methods of marketing in this industry. The goal of this research is to study the measure of utilizing Internet in insurance industries in Iran, and particularly its effect on performance and efficiency of their life insurance marketing. To do so, the measure of utilizing internet as a tool for communication, marketing research, and sales, improving brand image, cost reduction and competitive advantages was analysed. The study results showed that the use of Internet will lead to higher efficiency of life insurance marketing. Moreover, it is shown that the most significant items for improving the efficiency of life insurance marketing using Internet are data bases and human resources.