عنوان پایان‌نامه

بررسی نگاه زنانه در آثار فیلمسازان زن آسیایی : رخشان بنی اعتماد، دیبا مهتا ، یاسمین احمد ، آن هووی



    دانشجو در تاریخ ۳۰ تیر ۱۳۸۹ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی نگاه زنانه در آثار فیلمسازان زن آسیایی : رخشان بنی اعتماد، دیبا مهتا ، یاسمین احمد ، آن هووی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    سینما
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 45280;کتابخانه پردیس هنرهای زیبا شماره ثبت: 8288
    تاریخ دفاع
    ۳۰ تیر ۱۳۸۹

    تحقیق حاضربنادارد تا درابتدا برپای? نظریات نظریه پردازان فمنیست به تعریفی جامع از هنرزنانه وسینمای زنانه دست یابد. پس ازآن برپای? نظریات نظریه پردازان سینما به تحلیل نقش نگاه زنانه درزبان، قواعد وساختارسینمایی چهاراثرساخته شده توسط چهار فیلمساز زن شرقی خواهد پرداخت. درپایان نیزبا تکیه بربررسی های جامعه شناسان مسائل زنان در شرق، جایگاه زن درهریک ازکشورهای ایران، هند، مالزی وهنگ کنگ که آثارموردنظردرآنها اتفاق می افتد رابررسی کند. این تحقیق بناداردتا با بررسی این آثاردریابدکه نگاه زنانه دروهل? اول چگونه نحو? استفاده فیلمساز زن را اززبان وقواعد سینمایی وتکنیک های مخصوص این مدیوم تحت تاثیر قرار می دهد وپس از آن به این نتیجه دست یابدکه اصولا زنان شرقی به سبب ویژگی های فرهنگی –جغرافیایی وجایگاه متفاوت زن درشرق درمقایسه باغرب، دلمشغولیات ودغدغه های متفاوتی دارندکه درآثارساخته شده توسط آنان نمود می یابد.
    Abstract
    This research intends to find a comprehensive definition for feminine art and feminine cinema according to the theories of feminist theoreticians at first. Then based on the theories of cinema theoreticians analyses the role of feminine outlook in the language and filmic grammer and structure of four films which are made by four asian filmmakers. Finally according to the researches of sociologists about women issues in eastT explore the position of women in Iran, India , Malysia and Hong Kong where the under discussion films were taken place. The research intends to find out how feminine outlook influence on the way female filmmaker uses the languageT filmic grammer and specific thechniques of this medium ,and then concludes that eastern women have different obsessions due to their different cultural and geographical characteristics in comparison with west which are revealed in their films too.