عنوان پایان‌نامه

بررسی تاثیر کاربرد بازاریابی الکترونیکی در پیشبرد فروش خدمات بانک توسعه صادرات ایران و ارائه راه کارهای موثر



    دانشجو در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۳۸۸ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی تاثیر کاربرد بازاریابی الکترونیکی در پیشبرد فروش خدمات بانک توسعه صادرات ایران و ارائه راه کارهای موثر" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 45039
    تاریخ دفاع
    ۱۵ اسفند ۱۳۸۸
    استاد راهنما
    محمد حقیقی

    سالهای زیادی از پیدایش مفهوم بازاریابی و استفاده از آن برای جلب نظر مخاطبین گذشته است. امروزه کمتر سازمانی را می‌توان یافت که با مفاهیم مرتبط با بازاریابی بیگانه بوده و دغدغه جلب نظر مشتری را نداشته باشد. با این وجود مقوله‌ای به نام بازاریابی الکترونیکی از عمر چندانی برخوردار نبوده و حداکثر می‌توان ظهور آن را همزمان با آغاز تجارت الکترونیک دانست. با توجه به رشد روز افزون اینترنت و سهم رو به افزایش تجارت الکترونیک از بازار مبادلات تجاری جهان، می‌توان گفت که بازاریابی الکترونیکی در ابتدای راه خود قرار داشته و در آینده نیز درباره آن بسیار صحبت خواهد شد. بازاریابی الکترونیکی می‌کوشد که با استفاده از ابزارهای خاص خود مخاطبان را به سمت سازمان جذب نموده و هدف نهایی بازاریابی (کسب سود) را محقق سازد. موضوع این تحقیق بررسی عواملی بود که در حیطه بازاریابی اینترنتی بر افزایش فروش خدمات بانکی و افزایش تعداد مشتریان بانک تاثیر‌گذار است. در این تحقیق تلاش شد نظر کسانی که به هر شکل با این موضوع و بازاریابی اینترنتی برای بانک در ارتباط هستند مورد بررسی قرار گیرد و مطابق با نظر آنان تاثیر عوامل مختلف بر افزایش فروش خدمات بانکی به شیوه علمی شناسایی شود. به همین منظور پرسشنامه تحقیق در اختیار دو گروه مشتریان و کارمندان بانک قرار گرفت و نظرات آنان با استفاده از مفاهیم آماری مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت. فرضیه اصلی تحقیق در نظرات هر دو گروه تایید شد. با بررسی نظر کل پاسخگویان مشخص شد که به جز ارتباط آنلاین با مخاطبان سایر فرضیات تایید شده‌اند. با بررسی تفکیکی نظرات دو گروه مشخص شد که مشتریان تمامی فرضیات تحقیق را تایید نموده‌اند و کارشناسان در تاثیر گذار بودن ارتباط آنلاین و استفاده از موتورهای جستجو تردید داشته‌اند
    Abstract
    Many years have passed since the emergence of marketing concept and its use to meet the customers' needs. Today we can hardly find an organization who is unfamiliar with the concepts associated with marketing and not so much concerned about satisfying the customer's needs. However, the notion of e-marketing does not have a long history. It's emergence hardly goes back to the time when e-commerce came into existence. Considering the fast growth of internet and the increasing share of e-commerce in the world's trade transactions, it could be said that e-marketing is still at the beginning of its way and lots of discussions will be made about it in future. E-marketing tries to use its specific tools to attract the target audience to the organization and make the ultimate goal of marketing (profit-making) to be realized. This research studies the factors in the area of internet marketing that influence on boosting the sales of banking services and increasing the number of the bank's clients. The present research has tried to both investigate the opinions of those people who are somehow connected to this subject as well as to bank's internet marketing and based on their opinions to recognize, in a scientific manner, the effect of different factors on sales promotion of banking services. For the same reason, the research questionnaire was provided to the clients and employees of the bank and their opinions were analyzed, using statistical concepts. The main theory of research was endorsed in the opinions of both groups. After analyzing the viewpoints of all responders it was observed that except online communication with the target audience other theories were approved. Through studying the classified viewpoints of the two groups, it was revealed that the customers have approved all research hypotheses and the experts expressed doubts about the effects of on-line communication and use of search engines.