عنوان پایان‌نامه

تاثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دیرآموز پایه دوم



    دانشجو در تاریخ ۰۵ مهر ۱۳۸۵ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "تاثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دیرآموز پایه دوم" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 33291;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: 1190ع
    تاریخ دفاع
    ۰۵ مهر ۱۳۸۵
    استاد راهنما
    احمد به پژوه

    هدف از پژوهش حاضربررسی تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر سازگاری اجتماعی وعملکرد تحصیلی دانش آموزان دیر آموز می باشد.به این منظور ،پنجاه نفر از دانش آموزان پسر دیر آموز پایه دوم بین سنین هفت سال ونه ماه تا نه سال و یک ماه انتخاب شدندو با استفاده از پیش آزمون و پس آزمون در دو گروه آزمایش و کنترل مورد سنجش قرار گرفتند .به منظور اجرای آزمایش،آزمون های مقیاس مهارت های اجتماعی ماتسون و مقیاس رفتار سازگارانه واینلندو آزمون پیشرفت تحصیلی محقق ساخته به عنوان پیش آزمون و پس آزمون اجرا گردید. سپس گروه آزمایش به مدت دوازده جلسه یک ساعته در یک دوره دو ماهه تحت مداخله آموزش مهارت های اجتماعی قرار گرفتند.پس از خاتمه دوره دو گروه با استفاده از پس آزمون با هم مقایسه شدند. تحلیل آماری یافته ها نشان داد که این روش مداخله ای اثر معنی داری بر سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دیر آموزداشته است. کلید واژه ها: آموزش مهارت های اجتماعی،سازگاری اجتماعی،عملکرد تحصیلی،دانش آموزان دیرآموز
    Abstract
    The present study was designd to investigate the effects of social skills training on social adjustment and academic performance of slow learner students.For this purpose, fifty slow learner students in second grade of primary school in Khodabandeh,Zanjan,Iran between the ages of seven years and nine month and nine years and one month were randomly selected.The pre-post test design with control group was used. To do the experiment, Matson's social skills scale and vainland's adaptive scale and Researcher made tests of academic achievement were used pre-test and post-test. Experimental group then were taught intervention social skills for twenty one hour session in a period of two month .Two groups were compared using post-test,when the period of teaching social skills was over. Statistical analysis of data showed that this intervention method has significant effect on social adjustment and academic performance of slow learner students. Key words :Social skills training,Social adjustment, Academic performance,Slow learner students.