بازاریابی میان فرهنگی با رویکرد تجزیه و تحلیل فرهنگهای سطحی و عمیق (الگوی ادواردهال) در طراحی سایتهای اینترنتی
- رشته تحصیلی
- مدیریت اجرایی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 46157
- تاریخ دفاع
- ۱۵ اسفند ۱۳۸۸
- دانشجو
- احسان فکار
- استاد راهنما
- محمد حقیقی
- چکیده
- عدم آگاهی و شناخت فرهنگهای مختلف در طراحی یک وب سایت در ایجاد ارتباط موثر اشکال ایجاد میکند. از این رو بررسی و تجزیه و تحلیل فرهنگهای مختلف در طراحی یک وب سایت به ما کمک میکند که مخاطبان بیشتر را جذب کرده و اهداف و استراتژی های خود را با در نظر گرفتن این عوامل پیاده کنیم. لذا با ارائه یک چهارچوب کلی میتوان راهکار مناسبی را در جهت ارائه هر چه بهتر اطلاعات و محتوای سایتها در اختیار کاربران مختلف با دیدگاههای متفاوت قرارداد. کشف و شناسایی استراتژیهای کاربردی در فرهنگهای عمیق و سطحی در طراحی وبسایتهای اینترنتی به منظور مقاصد و اهداف بازاریابی و ارتباطات موثرتر میباشد. با این فرض که افرادی که دارای فرهنگ عمیق هستند تأثیر پذیریاشان در پیامهای بصری بیشتر از افرادی است که که دارای فرهنگهای سطحی هستند. چطور امکان پذیر است که فرهنگهای عمیق بهترین استفاده را از پتانسیلهای موجود امروزه اینترنت را بنماید؟ فرض کنید ارتباطات بصری که از جمله اولویتهای اصلی در طراحی وبسایتهای فرهنگهای عمیق هستند چگونه میتوانند با توجه به سبکهای ارتباطات متفاوت در فرهنگهای مختلف استفاده شوند؟ با استفاده از فرهنگهای سطحی و عمیق که به عنوان پارامتر اصلی تجزیه و تحلیل اکتشافی این تحقیق است به بررسی وبسایتهای شرکتهای چند ملیتی میپردازیم.
- Abstract
- Today’s with increased usage of Internet in the World as a tool for displaying information with different cultures. The marketing is considered as a tool for understanding and communication between cultures to identify how to distribute goods and services to foreign markets. Therefore, High and Low cultures identification, to perform decision is so important and this research has been focused on that. In this research, the findings of anthropologist Edward Hall has been chosen as a base element in web sites development because every country and culture needs to be studied in the differences in cultures of High and Low societies. Results show that for designing an ecommerce websites for multi cultures, translate texts is not enough whereas use the correct variables (for instance images and Themes) for High and Low cultures in web sites has more influence to attract the audience. As a result these variables must play a key role in decision to promote an e-commerce in the internet. With increased globalization of the world economies, for most enterprises, market opportunities seem to be endless these days. This in turn, of course, causes heightened competition among the players in order to achieve better performance. Consequently, departing from the traditional commercial strategies and tactics, innovative managers are looking for unique ways to compete more effectively on a local, regional and global basis. Although there is increased research interest in culturally preferred design elements, there are few studies that systematically investigate such preferences across cultures. This is an important area for research, if, as Robbins and Stylianou (2003) suggest, “Developing an effective multinational Internet presence requires designing Web sites that operate in a diverse multicultural environment. Globally accessible Web sites likewise have the potential to inform, and include, various nations around the world in large scale information sharing in order to reduce a