عنوان پایان‌نامه

بررسی راه های ایجاد برند (نام ونشان تجاری) برتر در شرکتهای صنایع غذایی



    دانشجو در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۳۸۸ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی راه های ایجاد برند (نام ونشان تجاری) برتر در شرکتهای صنایع غذایی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 44874
    تاریخ دفاع
    ۱۵ اسفند ۱۳۸۸
    دانشجو
    کیوان نعمتی
    استاد راهنما
    سیدرضا سیدجوادین

    نامگذاری و تولید برند تکنیکی است که در آن سازمان در خصوص انتخاب نام محصولات خود اندیشیده است و بر اساس دستاوردهای تحقیقات بازار بهترین و مناسبترین نام را با هدف تاثیر گذاری بر مشتریان هدف خود انتخاب میکند .مفهوم نام گذاری محصول بسیار شبیه فرایند تصمیم گیری برای نام شرکت و سازمان است .نام گذاری بخش حیاتی فرآیند مدیریت برند است و در برگیرنده کلیه فعالیتهای بازاریابی است که برند را تحت تاثیر قرار میدهد .فرآیند نام گذاری محصول ممکن است ماهها بطول بیانجامد برخی گامهای کلیدی این موضوع عبارتست از: مشخص کردن اهداف برندگذاری توسعه نام محصول ارزیابی نامها ازطریق بررسی بازار هدف و گروههای کانون انتخاب نام نهائی محصول و ثبت حقوق مالکیت برند در دنیای رقابت کنونی نام تجاری به عنوان عاملی ارزش آفرین مهمترین دارائی نامشهود سازمانها محسوب میشود. نام تجاری کانال ارتباطی بین سازمان و مشتریان است که بیامهای سازمان را به مشتریان منتقل میکند امروزه در مدیریت برند مهمترین توانائی سازمانها و مدیران بازاریابی جهت م.فقیت جهت بنگاههای اقتصادی است. ضرورت انجام تحقیق : شرکتها برای حفظ موفقیت خود در بازار رقابت مجبورند همیشه از موانع و سدهای بیشماری بگذرند. هنگامیکه بیشتر کارخانه ها صاحب ماشین آلات شدند خود کارخانه به سد رقابتی مبدل شد یعنی شرکتی برنده بود که مالکیت و توانایی مدیریت کارخانه را داشته باشد.پس از چندی شرکتهای زیادی صاحب کارخانه شدند و مزیت دسترسی به سرمایه به عنوان سد رقابتی جدید میان صاحبان صنایع مطرح شد.بعد از آن شرکتها تلاش کردند اطلاعات دقیقتری بدست آورند زیرا سرمایه هوشی جای سرمایه مالی را گرفت. ولی در مسابقه سرعت در نوآوری و اختراع سد سرمایه هوشی را شکست و هر شرکتی در این میان از دیگران عقب می افتاد بازنده میدان بود. ولی در حال حاضر در میدان رقابت تغییرات اساسی رخ داده است.درحالی که برخورداری از کارخانه سرمایه مالی و هوشی و بهرمندی در کارآئی تولید همچنان اهمیت دارد ولی سد رقابتی دیگری ساخته شده است .این سد همان دیواری است که در برابر ازدحام و شلوغی بازار در ذهن مصرف کنندگان بنا شده و در تاریخ مناسبات اقتصادی اولین بار است که سد رقابتی نه از سوی
    Abstract
    ندارد