عنوان پایان‌نامه

بررسی اثر تبلیغات تجاری بر رفتار مصرف کنندگان محصولات بهداشتی - آرایشی



    دانشجو در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۳۸۸ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی اثر تبلیغات تجاری بر رفتار مصرف کنندگان محصولات بهداشتی - آرایشی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 46909
    تاریخ دفاع
    ۱۵ اسفند ۱۳۸۸
    استاد راهنما
    محمد حقیقی

    چکیده بسیاری از سازمانهای موفق جهان در محیط پیچیده و پرشتاب جهانی در گسترههای علم و فناوری بر آن شده اند تا اهداف، روشها و ساختارهای خود را در جهت شناخت هر چه بیشتر مشتریان هدایت کنند. با توجه به اهمیت ابزارهای پیشبرد فروش، گوناگونی تبلیغات و پیچیده بودن فرایندهای ارتباطات انسانی در این پژوهش نیز تبلیغات تجاری بعنوان یک عامل مهم و اثرگذار بر رفتار مصرف کننده در فرایند خرید مورد مطالعه قرار می گیرد و با توجه به این که صنعت بهداشتی آرایشی سهمی از درآمد خانواده ها را به خود اختصاص می دهد در قالب این موضوع سعی شده است تا اثر بخشی تبلیغات در این صنعت مهم سنجیده شود و بطور تخصصی به فرایند حل مساله رفتار مصرف کنندگان توجه شده و تاثیر تبلیغات در هریک از مراحل این فرایند مورد بررسی و آزمون قرار گیرد. از نظر روش شناسی تحقیق، تحقیق حاضر توصیفی پیمایشی و از نوع همبستگی و مطالعه میدانی است. نمونه آماری مورد مطالعه تعداد 745 نفر از میان زنان و مردان شهر بزرگ تهران می باشد که بصورت تصادفی ساده از میان مناطق 22 گانه شهرداری تهران انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از ابزار پرسشنامه بسته استفاده شده و روش ارسال و جمع آوری آن بوسیله مراجعه مستقیم بوده است. نسبت درستنمایی یکی از مهمترین شیوه های انجام آزمون در این پژوهش است و برای تحلیل اطلاعات گردآوری شده این تحقیق از نرم افزار SAS استفاده شد. نتیجه آنکه، تاثیر تبلیغات تجاری بر افزایش آگاهی، تقویت نام ونشان تجاری، آمادگی مصرف کننده در هنگام انتخاب و خرید محصولات و در نهایت افزایش اطلاعات مصرف کنندگان مورد سنجش قرار گرفت و پس از تحلیل این نتیجه حاصل شد که تبلیغات تجاری موجب تقویت برند کالای با کیفیت، افزایش اطلاعات مصرف کنندگان کالاهای بهداشتی آرایشی می گردد و همچنین آمادگی مصرف کنندگان را درجهت انتخاب و خرید اینگونه از اقلام بالا می برد. اما تبلیغات تجاری موجب افزایش آگاهی مصرف کننده نمی شود.
    Abstract
    ندارد