بررسی ساز و کارهای استقرار نظام ارتباط با مشتری انرژی خورشیدی (فتوولنائیک در ایران)
- رشته تحصیلی
- مدیریت اجرایی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 45248
- تاریخ دفاع
- ۱۵ اسفند ۱۳۸۸
- دانشجو
- محمد قاسم فتح اله زاده
- چکیده
- قوانین بازاریابی طوری تغییر می یابند که سازمانها و شرکتها هرگز انتظارش را نداشته اند. امروزه شرکتها در حال ایجاد قابلیتهای جدید بازاریابی با استفاده از مدیریت روابط با مشتری هستند تا بتوانند مشتریان را جذب و حفظ نمایند. در این تحقیق مکانیزمهای ایجاد و استقرار نظام ارتباط با مشتری انرژی خورشیدی (علم فتوولتائیک به عنوان روشی برای ایجاد انرژی الکتریکی با استفاده از سلولهای خورشیدی شناخته شده است که انرژی را از خورشید به الکتریسیته تبدیل می کند ) مورد بررسی قرار گرفته شده است. روش تحقیق توصیفی و جامعه آماری، سازمانها و شرکتهای هستند که بر روی انرژی خورشیدی کار می کنند(نمونه آماری 31 نفر از شرکتهای مشارکت کننده بوده است). پرسشنامه توزیع شده بین گروه نمونه از لحاظ روایی محتوایی و پایایی 0.89(آلفای کرونباخ) خوب بوده و نتایج تجزیه و تحلیل پرسشنامه و آزمون آنها بوسیله آزمون میانگین یک جامعه نشان از آن دارد که عوامل استقرار (عوامل فرهنگی، ساختاری و تکنولوژیکی)، بر استقرار نظام ارتباط با مشتری انرژی خورشیدی تاثیر مثبت داشته است. ضمناً برای رتبه بندی متغیر های تحقیق، آزمون فریدمن استفاده شده است. نتیجه آن نشان می دهد که مکانیزم های سازمانی و فرهنگی دارای بیشترین رتبه و مکانیزم تکنولوژیکی دارای کمترین رتبه است.
- Abstract
- The rules of marketing are changing as has never been expected by the companies and organizations. Now the companies are developing new set of marketing capabilities by Customer Relationship Management to attract and retain customers. In this research developing and establishing mechanisms of photovoltaic (Photovoltaic is best known as a method for generating electric power by using solar cells to convert energy from the sun into electricity) customer relationship system has been investigated. The method of this research was descriptive and the statistical population was organizations and companies which are working on Photovoltaic, participated in this study—sample size was 31. The questionnaire distributed among sample group was good in content validity and reliability 0.89 (Cronbach's alpha) and the results of the analyzing the questionnaires and testing them by One-sample T-Test indicates that establishment factors (cultural, organizational and technological factors) has a positive effect on establishment of Photovoltaic customer relationship system. Additionally to ranking the variables Friedman analysis was used. The result shows the organizational and cultural mechanisms have the highest rank and the technological mechanism has the lowest rank.