عنوان پایان‌نامه

شناسایی عوامل موثر بر سرمایه اجتماعی سازمان و وجهه سازمانی



    دانشجو در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۳۸۸ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "شناسایی عوامل موثر بر سرمایه اجتماعی سازمان و وجهه سازمانی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت دولتی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 44193
    تاریخ دفاع
    ۱۵ اسفند ۱۳۸۸
    استاد راهنما
    مجتبی امیری

    بقا و فنای هر سازمانی به تعامل موثر آن با محیط بستگی دارد. در این بین سرمایه اجتماعی و تصویر سازمانی هر شرکت یا سازمانی نقش بسزایی در جلب حمایت محیطی دارد و هر چقدر سازمان در محیط متلاطم و پویاتری حضور داشته باشد، اهمیت این عوامل بیشتر است و نیروی انتظامی در چنین محیطی فعالیت دارد که اعتماد عمومی جامعه به آن در کارآمدی و اثر بخشی آن بسیار موثر است؛ از این رو ایجاد سرمایه اجتماعی سازمانی و تصویر سازمانی مثبت برای آن ضرورت دارد. در این پژوهش تلاش می شود عوامل موثر بر سرمایه اجتماعی سازمانی و تصویر سازمانی ناجا شناخته شود. روش تحقیق نظریه مبنایی بوده و نمونه گیری گلوله برفی تا اشباع داده ها ادامه یافته است. یافته های به دست آمده نشان می دهد که دو دسته عوامل سازمانی و فراسازمانی بر سرمایه اجتماعی پلیس و چهار دسته عوامل ملی و فرامنطقه ای، منطقه ای و محیط نهادی، سازمانی و فردی بر تصویر پلیس ناثیر می گذارند.
    Abstract
    Abstract Survival of any organization depends on interaction with the environment. Meanwhile organizational social capital and general image of any organization has a significant role in attraction of environmental protection and no matter how organizational environment is turbulent and dynamic, the importance of organizational social capital and image is greater. Police work in such an environment that generalized trust of society is necessary for its effectiveness and efficiency. Therefore creation of organizational social capital and positive image is essential. In this research we try to discover factors that influence police social capital and police image. Methodology is the grounded theory and snowball sampling has utilized until saturation. Findings is classified into organizational and extra-organizational factors for social capital and national, regional (institutional environment), organizational and individual factors for police image.