عنوان پایان‌نامه

تعیین استراتژیهای توزیع قدرت در خودروهای ترکیبی بر اساس سیکلهای رانندگی



    دانشجو در تاریخ ۱۲ اسفند ۱۳۸۸ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "تعیین استراتژیهای توزیع قدرت در خودروهای ترکیبی بر اساس سیکلهای رانندگی" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 44765;کتابخانه دانشکده برق و کامپیوتر شماره ثبت: E1721
    تاریخ دفاع
    ۱۲ اسفند ۱۳۸۸
    استاد راهنما
    بهزاد آسایی

    در این پایان نامه ابتدا به طرح مسئله استراتژی توزیع قدرت در خودروهای ترکیبی برقی پرداخته شده و همچنین انواع روشهای مختلف استراتژی کنترل بیان شده است. هدف اصلی این پایان نامه ارائه استراتژی جدیدی بوده که بر مبنای سیکل رانندگی استراتژی مناسب را به صورت برخط انتخاب نماید. در ابتدا یک ساختار بهینه سازی با رویکردی جدید با هدف کاهش مصرف سوخت ارائه گردیده است. در این روش، مسئله با ترکیب الگوریتم ژنتیک و فازی فرمول بندی می¬شود که به صورت مشروح در فصل سوم آورده شده است. این فرمول بندی با دو رویکرد جدید برای بهینه سازی استراتژی کنترل، به کار گرفته شده است. یکی برای یافتن ایده های جدید که موضوع فصل چهارم است و دیگری بهینه سازی استراتژی های فازی که در فصل پنجم آمده است. سپس یک خودروی ترکیبی- برقی موازی شبیه سازی شده و نتایج شبیه سازی¬های بهینه برای سیکل های مختلف با آن مورد مقایسه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج رویکرد اول منجر به یافتن ایده¬ای جدید در استراتژی کنترل خودروهای موازی شده است و نتایج رویکرد دوم نیز بهبود عملکرد استراتژی های فازی را نشان می¬دهد.
    Abstract
    In this Thesis, firstly there is an literature review on the previous methods of power splitting strategies for Hybrid Electric Vehicles (HEV). The novelty of this thesis is to present a new control strategy for hybrid electric vehicles. The proposed method is based on global optimization for energy management system of a conventional parallel HEV. A rule based fuzzy control strategy is considered for optimization of the system. Optimization is done in two ways: 1) membership functions were kept constant and the rule table is optimized, 2) Rule table were kept constant and membership function is optimized. First method result in finding a novel approach to control strategy of HEV that was fixing the internal combustion engine (ICE) torque constant is prior to keeping the state of charge (SOC) of the batteries constant. It confirms that the electric machine should provide dynamic power of the load and static power should be supplied by the ICE. And the second, shows a progress on fuel consumption only by adjusting the membership function.