عنوان پایان‌نامه

شناسایی مشخصه های کیفیت کالاهای با در گیری ذهنی بالا و پایین از دید خریداران (مطالعه موردی :لپ تاپ به عنوان محصول با در گیری ذهنی بالا و آبمیوه با درگیری ذهنی پایین




    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 63502
    تاریخ دفاع
    ۱۵ دی ۱۳۹۲
    استاد راهنما
    محسن نظری

    با افزایش رقابت در عرضه محصولات، نقش عوامل بیرونی که مستقل از ویژگی‌های واقعی محصولات عمل می‌کنند در درک سطح کیفیت و تمایل به خرید مصرف‌کنندگان بیش از پیش حائز اهمیت شده است. پژوهش حاضر، درصدد شناسایی علائم بیرونی کیفیت از دیدگاه خریداران لپ‌تاپ و آبمیوه در سطح شهر تهران می باشد. همچنین اولویت بندی علائم کیفیت برای خریداران، بررسی علائمی که بر کیفیت ادراکی و قصد خرید تأثیر می گذارند و بررسی تأثیر کیفیت درک شده بر قصد خرید از دیگر اهداف تحقیق حاضر می باشد. در این پژوهش با استفاده از نرم‌افزار اسمارت پی ال اس و روش حداقل مربعات جزئی، اثر عوامل بیرونی (قیمت، برند، برند فروشگاه، تبلیغات، بسته‌بندی، کشور مبدأ، دوستان، تجربه قبلی، تخفیف قیمتی، رتبه برند، اجزاء محصول و گارانتی) بر کیفیت ادراکی و تمایل به خرید دو گروه محصولات با درگیری ذهنی بالا و پایین (لپ‌تاپ محصولی با درگیری ذهنی بالا و آبمیوه محصولی با درگیری ذهنی پایین) مورد بررسی قرار گرفته است. پژوهش حاضر از بعد هدف، کاربردی و از نظر روش، توصیفی است. برای جمع‌آوری داده از پرسشنامه استفاده شده است که پاسخ‌دهندگان به روش تصادفی سیستماتیک، انتخاب‌شده‌اند و نتایج نشان داد که قیمت، برند، دوستان، تجربه قبلی، رتبه برند، ویژگی‌های سخت‌افزاری و تضمین بر درک سطح کیفیت لپ‌تاپ تأثیر می‌گذارند. قیمت، برند، دوستان، تجربه قبلی، رتبه برند، کشور مبدأ و گارانتی بر قصد خرید لپ‌تاپ تأثیر می‌گذارند. تخفیف قیمتی و مواد تشکیل‌دهنده بر کیفیت درک شده آبمیوه تأثیری ندارند. تخفیف قیمتی، رتبه برند و مواد تشکیل‌دهنده تأثیری بر قصد خرید آبمیوه ندارند.
    Abstract
    Nowadays, increased competition Leads to information asymmetry between buyers and suppliers has become. So the role of external signal that act more and more important for product quality perception and consumer willingness to buy. In this research the effect of external signal (price, brand, Store brand, advertising, packaging, country of origin, friends, previous experience, price discounts, ranked brand, product physical & warranty) on the perceived quality and purchase intention for high involvement products (laptop case study) have studied. SMARTPLS software for data analysis have been used. to collect data used a questionnaire. The results showed country of origin, packaging, Advertisements, discounts and Store brand Do not influence on the laptop perceived quality. Ingredients, store brand, price discounts, packaging and advertisements Do not influence on the intention to buy a laptop.also, the result showed discounts and Ingredients Do not influence on the juice perceived quality. ranked brand, discounts and Ingredients Do not influence on the intention to buy a juice. Keywords: quality signal, perceived quality, consumer purchase intention, involvement, Smartpls