عنوان پایان‌نامه

مطالعه موانع کارآفرینی سازمانی در خبرگزاری های کشور



    دانشجو در تاریخ ۳۰ دی ۱۳۹۲ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "مطالعه موانع کارآفرینی سازمانی در خبرگزاری های کشور" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت رسانه
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 62237;کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 162
    تاریخ دفاع
    ۳۰ دی ۱۳۹۲
    استاد راهنما
    عباس نیک نژاد
    دانشجو
    بهناز کوشا

    گسترش رسانه ها در دنیا و تبدیل آن به کسب و کاری تمام عیار باعث بروز فرصت های کارآفرینی در این صنعت شده است. پدیده کارآفرینی در سال های اخیر به شدت بر عملکرد کسب و کار رسانه ای اثر گذار بوده است. زمینه های بکر و دست نخورده در این صنعت باعث شده به کارگیری تنها یک روش جدید و نوآورانه ، به شدت مورد استقبال قرار گیرد؛ اما بهرمندی از فرصت های بیشمار این صنعت نیازمند وجود شرایط و بسترهای مناسب به ویژه در درون خود سازمان می باشد. این تحقیق به منظور شناسایی عوامل اثرگذار بر کارآفرینی سازمانی در خبرگزاری مهر به عنوان یکی از بنگاه های مهم رسانه ای در ایران انجام می شود. با مرور ادبیات تحقیق چهار دسته از عوامل شامل فرهنگ سازمانی، سیستم پاداش، سیستم مدیریت و ساختار سازمانی در نظر گرفته شدند تا وضعیت آنها از حیث اثرگذاری بروی کارآفرینی سازمانی مورد بررسی قرار گیرد. داده های مورد نیاز از نمونه ای از 100 نفر از کارکنان خبرگزاری مهر که به صورت طبقه ای انتخاب شده بودند، و به وسیله پرسشنامه جمع آوری شد. به منظور اطمینان از پایایی و روایی ابزار اندازه گیری از ضریب آلفای کرونباخ و تحلیل عاملی تائیدی استفاده شد. آزمون T تک نمونه ای هم برای آزمون فرضیه های تحقیق استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد که تنها سیستم پاداش در سازمان مذکور بروی کارآفرینی تاثیر داشته و مابقی عوامل بروی کارآفرینی سازمانی تاثیری نداشتند. واژه های کلیدی: کارآفرینی سازمانی، فرهنگ سازمانی، سیستم پاداش، سیستم مدیریت و ساختار سازمانی
    Abstract
    Spread of media in the world and turn it into a full-fledged is causing business opportunities for entrepreneurs in this industry. Entrepreneurship phenomenon in recent years has strongly influenced the media business performance. Untapped areas of this industry are caused prompted and deployment of a new and innovative way strongly is accepted. But to take advantage of the many opportunities in this industry requires appropriate conditions and contexts, especially within an organization. This study aimed to identify the factors affecting the organizational entrepreneurship at Mehr news agency as one of the most important media in Iran. By reviewing the literature, four factors including organizational culture, reward systems, organizational structure and management systems were considered to impact on their situation in terms of entrepreneurship. Required data were collected by questionnaire from a sample of 100 employees of Mehr news agency that the class had been selected. Coefficient alpha and confirmatory factor analysis were used in order to ensure the reliability and validity of the measuring instrument. The single-sample T-test was used to test the research hypotheses. The findings showed that the reward system in the organization has an impact on entrepreneurship and other factors had no significant effect on the organizational entrepreneurship. Keywords: organizational entrepreneurship, organizational culture, reward systems, organizational structure and management systems