عنوان پایاننامه
دیزاین گرافیک محیطی برای هویت سازی بصری
- رشته تحصیلی
- ارتباط تصویری
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 65974
- تاریخ دفاع
- ۳۰ دی ۱۳۹۲
- دانشجو
- عسل فرشچی تبریزی
- استاد راهنما
- یعقوب آژند
- چکیده
- در این پایاننامه، فرضیهی نگارنده مبتنی بر نقش کلیدی و محوری فرایند هویتسازی، در قالب دیزاین گرافیک و محیطی، در عملکرد موفق یک برند بود. هویتسازی با بهرهگیری از قابلیتهای گوناگون دیزاین، عناصر برند را به گونهای یکپارچه مدیریت کرده و مسیر موفقیت را برای برندها هموار میسازد. امروزه،برندینگبه بخش جداییناپذیرِ زندگیِ جوامع در سطح دنیا تبدیل شده است؛ از برندینگ برای سازمانها و دانشگاهها تا اشخاص و کشورها. قدرتِ برند ریشه در ذهن مصرفکنندگان دارد و افزایش سطح وفاداری مخاطبان، عامل ایجاد تدریجیِ جریان نقدینگی و سودآوری است. برندها به دنبال ورود به قلمرو عاطفی قلبها و ذهنهای مردم و خلق رابطههایی مادامالعمر با آنها هستند. فراهم آوردن تجربههایی متمایز و خوشایند برای مخاطبانبهمنظور ایجاد ارتباطات عاطفی و عمیق با آنان و موفقیت در این راستا، به تلفیق دقیق استراتژیهای یکپارچه با دیزاین بستگی دارد. در طی این فرایند، طراحان گرافیک با قرارگیری در مرکز فرایند دیزاین و با تکیه بر چشماندازها و تواناییهای گسترده، قادرند امکان تجربهی برند را در قالب هویتی سازمان یافته فراهم آورند. در این نظامهای هویتبخشی، نقاط تماس برند؛ شامل نـام ولوگـوی برند، شکـل و بستهبندی محصول، رنگهای متمایز محصول، پیامها و شعارهای تبلیغاتی و ... از طریق دیزاین گرافیک و نقش محوری آن در فرایند هویتسازی به گونهای منسجم مدیریت میشوند. همچنین با گسترش هویت شکل گرفته در محیط پیرامون و ترجمهی ارزشها و وعدههای برند از طریق دیزاین محیطی در فضای مصرف، میزان آشنایی و آگاهی از عناصر برندافزایش یافته و به دنبال آن، احترام و علاقهی مصرفکنندگان، بازگشت سرمایه، سودآوری بیشتر و در نهایت موفقیتی ماندگار به همراه میآید.
- Abstract
- In this thesis, the author's hypothesis is based on the central role of identity design, in terms of graphic design and environmental design, for brands successful performance. Identities can consistently manage the brand elements and pave the path to success by using different features of design. These days, branding has become an integral part of people’s life around the world, including branding for organizations and institutions to individuals and countries. The brand power is rooted in consumers mind and the increase of loyalty among audience, causes gradual cash flow and profitability. Brands are always looking for entering the emotional realm and people mind to create lifelong communications. Providing a distinct and pleasant experience for the audience to make emotional and deep connections with them and be successful in this regard, depends on precise combination of integrated strategies and design. Through this process, the graphic designers as a core part, are able to provide brand experience in form of organized identities by relying on broad perspectives and abilities. In these brand identity systems, brand touchpoints such as: brand name and logo, shape and the packaging of the product, product distinctive colors, messages and advertising slogans and etc. are all managed consistently through graphic design and its pivotal role during identity design process. In addition, by development of the identity in surrounding environment and translating the brand values and promises by environmental design in consuming atmosphere, the brand familiarity and knowledge will increase and consequently, what will be achieved is the consumers respect and love, return of investment, profitability and everlasting success. Key words: Brand, Branding, Consumers,Brand Loyalty, Identity, Design, Brand Elements