طراحی موزه سینمای ایران عملکرد بخشی ساختمان جهاد خودکفای ارتش در باغ هنرمندان
- رشته تحصیلی
- معماری داخلی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 64256
- تاریخ دفاع
- ۲۱ دی ۱۳۹۲
- دانشجو
- محمد احمدی
- استاد راهنما
- الهام اندرودی, حمیدرضا انصاری
- چکیده
- چکیده جداییناپذیری توصیف سینمایی معماری و ماهیت سینمایی تجربهی معماری سبب تأثیرگذاری متقابل این دو هنر از بسیاری جنبههای گوناگون شده است. سینما و معماری نهتنها از نظر ماهیت حرکت بلکه از جنبهی زمان، فضا، ریتم، رنگ، نور و بسیاری جهات دیگر به یکدیگر نزدیکند. یکی فصول مشترک معماری و سینما فضاست، معماری و سینما هر دو به ایجاد فضا و روح زندگی میپردازند و در فرایند ادراک فضا هر دو به اصول مشترکی پایبندند. در طراحی موزه سینمای ایران با توجه به سایت و پتانسیلهای موجود در آن که در فصل شناخت بستر محیطی ذکر گردیده، سعی بر آن بوده است که علاوه بر ایجاد تعامل میان سایت هنرمندان و بنای موزه سینما، در معماری داخلی بنا بیشترین میزان از پویایی و خلق فضایی دینامیک با توجه به ماهیت موضوع مورد طراحی که همان موزهی سینما است را شاهد باشیم. توجه به اشتراکات فراوان در مبانی نظری میان معماری و سینما (مفاهیمی چون: زمان، زاویه دید، عمق میدان، نور، رنگ، بافت، ریتم، تداوم، حرکت، انعکاس) که در فصل دو به تفصیل به آن پرداخته میشود و تلاش در جهت خلق عملی فضایی که از این مبانی مشترک میان دو رشته به طرز صحیحی وام گرفته باشد، از اهداف اصلی طراحی این پروژه بوده است. در این پروژه نحوه استفاده از اشتراکات موجود با توجه به رویکرد سینمایی آن در طراحی فضای داخلی به عنوان ابزاری برای طراحی مطرح میشود.
- Abstract
- Abstract Inseparable cinematic describes of the architecture and nature of Cinema in architecture experience causing interaction influence of these two arts in many aspects. Cinema andarchitecture,not only are close in thenaturebut also in many aspects such as time, space, rhythm, color, light .One ofthe intersectionsof architectureand cinema is space, architecture,and cinemaboth try to createspace and life soulandintheperceptionof spacearebothcommittedto thesameprinciples. In designing of Iran cinema museum ,accordingto the site anditspotentialmentioned in understandingtheenvironmentalcontextsection,ithas beentried In addition totheinteraction betweenartists andmuseumof cinemasite, in the internal architecture we could see the greatest amount of spatial dynamics with respect to the subject matter of design of museum.According to the theoretical commonalities between architecture and cinema (concepts such as time, angle of view, depth of field, light, color, texture, rhythm, continuity, momentum, reflection) that discussed in detail in Chapter Two and Trying tocreatepracticalspacethat have common principlesbetween the twofields. The main objectives of this project is the use of existing subscriptions, according to cinematographic approach as a tool for design in interior design. Key words: CinemaMuseum,Cinemaand architecture,Interiordesign, Elementsof Cinema