عنوان پایان‌نامه

نیاز سنجی صلاحیت های حرفه ای مدرسان آموزش خانواده استان سیستان و بلوچستان



    دانشجو در تاریخ ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "نیاز سنجی صلاحیت های حرفه ای مدرسان آموزش خانواده استان سیستان و بلوچستان" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    آموزش بزرگسالان
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 61266
    تاریخ دفاع
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۲
    استاد راهنما
    رضوان حکیم زاده

    پژوهش حاضر باهدف نیازسنجی آموزشی صلاحیت‌های حرفه‌ای مدرسان آموزش خانواده استان سیستان و بلوچستان در سال تحصیلی 93-92 انجام‌شده است. روش این پژوهش توصیفی است. حجم جامعه آن 90 نفر بوده واز روش سرشماری استفاده شده است که 73 نفر به پرسش نامه ها پاسخ داده اند. برای سنجش میزان نیازهای آموزشی از پرسشنامه مهارت‌های حرفه‌ای مربیان آموزش خانواده استفاده شده است. برای تحلیل داده‌ها از فراوانی، آزمون t تک گروهی، میانگین ها و آزمون فریدمن یک طرفه بین آزمودنی استفاده شده است. نتایج حاصل نشان داده است که نیازهای صلاحیت های حرفه ای مدرسان آموزش خانواده در سه حیطه دانش، نگرش و مهارت دسته‌بندی می‌شوند که بر اساس نتایج آزمون فریدمن اولویت مؤلفه دانش، نگرش و مهارت تفاوت معناداری داشته و مولفه دانش در اولویت اول، مؤلفه مهارت در اولویت دوم و مؤلفه نگرش در اولویت سوم قرارگرفته‌اند. سطح تمامی مؤلفه‌های نیاز بالاتر از میانگین بوده است و این تفاوت در سطح 0.001 معنادار بوده است. کلیدواژه: نیازهای آموزشی، صلاحیت‌های حرفه‌ای مدرسان آموزش خانواده، آموزش خانواده، استان سیستان و بلوچستان
    Abstract
    Abstract The aim of the present study was a needs assessment of teachers' professional competencies Family province has conducted academic year 92-93 .. The population size is 90 peoples, 73 people who have responded to the questionnaires . Questionnaire to assess the educational needs of professional skills trainers families are used. Analysis of data frequency, single-group t -test , Friedman test and one-way between subjects averages are used. the second priority and the priority needs of the component divided attitude. All the necessary components are above average and this difference was significant at the 0.001 level . Keywords: educational requirements, professional qualifications of teachers of family education, family education, Sistan and Baluchestan.