عنوان پایان‌نامه

رابطه صلاحیت های حرفه ای دبیران زبان انگلیسی با احساس خودکار آمدی و خلاقیت



    دانشجو در تاریخ ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "رابطه صلاحیت های حرفه ای دبیران زبان انگلیسی با احساس خودکار آمدی و خلاقیت" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    آموزش بزرگسالان
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 61022
    تاریخ دفاع
    ۰۸ بهمن ۱۳۹۲
    استاد راهنما
    رضوان حکیم زاده

    چکیده این پژوهش به بررسی ارتباط میان سه متغیر صلاحیت های حرفه ای، خودکارآمدی و خلاقیت دبیران زبان انگلیسی در سال تحصیلی 92-91 پرداخته است. روش این پژوهش کمی توصیفی و همبستگی بوده و حجم نمونه آن 228 نفر که با روش تصادفی طبقه‌ای از بین شهرستان های مختلف استان گلستان انتخاب ‌شده‌اند. برای سنجش میزان صلاحیت های حرفه ای دبیران زبان انگلیسی ازپرسشنامه جئونگ (2009)، برای سنجش خودکارآمدی از پرسشنامه خودکارآمدی عمومی شررو همکاران و برای سنجش خلاقیت از پرسشنامه جعفری(1388) با تایید اساتید محترم راهنما و مشاور استفاده شده‌است. برای تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی، آزمون T، همبستگی پیرسون، تحلیل واریانس یک راهه و رگرسیون استفاده شده است. نتایج حاصل نشان داده‌است که صلاحیت های حرفه ای و خودکارآمدی، همچنین صلاحیت های حرفه ای و خلاقیت و همچنین خودکارآمدی و خلاقیت دو به دو با یکدیگر رابطه معنادار مثبت داشته اند. اما ارتباط معناداری بین زن و مرد (جنسیت) با صلاحیت های حرفه ای، خودکارآمدی و خلاقیت مشاهده نشده است. همچنین ارتباط معناداری بین سابقه تدریس با سه متغیر فوق یافت نشده است. کلیدواژه: صلاحیت های حرفهای، خودکارآمدی، خلاقیت، معلمان زبان انگلیسی
    Abstract
    • Abstract The present study has examined the relationship among three variables of professional competencies, self-efficacy and creativity in the level of English language teachers in education year 1391-1392. In the quantitative phase 228 of 561 English language teachers working in fourteen regions of Golestan Province in Iran responded to the survey. These 228 English language teachers were selected randomly. In this research three questionnaires were used: Jeong’s Professional competencies questionnaire (2008), Sherer’s General Self-efficacy Scale et al (GSE) questionnaire and Jafari’s creativity questionnaire (1388). Validity and reliability of research tools, according to the advisor and conductor opinions, as well as Cronbach’s Alpha was calculated. These tools were used for statistical analysis of this research: Pearson’s coefficient correlation, T-test, ANOVA variance analysis with post hoc Tukey test. Results demonstrated that there are significant relationships among three variables of professional competencies, self-efficacy and creativity. Also results indicated that professional competencies, self-efficacy and creativity in both men and women were equal. But meaningful relationship was not observed between three above variables and teaching experience. Key words: professional competencies, self-efficacy, creativity, English teachers.