عنوان پایان‌نامه

تبعات الحاق ایران حفظ و ارتقا نتوع بیان های فرهنگی ۲۰۰۵ یونسکو از منظر حقوق بین الملل



    دانشجو در تاریخ ۲۳ دی ۱۳۹۲ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "تبعات الحاق ایران حفظ و ارتقا نتوع بیان های فرهنگی ۲۰۰۵ یونسکو از منظر حقوق بین الملل" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    حقوق بین الملل
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس کیش شماره ثبت: 1384;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 63066;کتابخانه پردیس کیش شماره ثبت: 1384;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 63066
    تاریخ دفاع
    ۲۳ دی ۱۳۹۲

    تا اواخر قرن گذشته اکثر مردم جهان در مقایسه با امروز هرگز با بیگانه ای که متعلق به فرهنگی دوردست باشد تا این حد ارتباط نداشتند , در حال حاضر گونه های متفاوت و متنوع فرهنگ ها هرروز از طریق رسانه های عمومی نمایش داده میشوند. امروز همسایگانی با زبانها ادیان , وآداب و رسوم مختلف در کنار یکدیگر و فاصله ای بسیار نزدیک زندگی میکنند , دراین شرایط ممکن است مردم بخاطر این تماس فرهنگی نزدیک احساس امنیت نکنند زیرا الگوها و شیوهای زندگی مسلط دیگر فرهنگ ها را تهدیدی برای بقای فرهنگ خود به حساب می اورند . دلیل این دغدغه میزان شدید وابستگی هر قومی نسبت به فرهنگ منحصر به فرد خودش میباشد. تصویب کنوانسیون حفظ و ارتقای تنوع میان فرهنگی و الحاق به این کنوانسیون راههای ارتباط فرهنگی انسانها را هموار خواهد ساخت . وقتی صحبت از تنوع فرهنگی می‌شود لزوماً تفاوت فرهنگی بین کشورها مد نظر نیست. به عبارت دیگر، همواره فرهنگ‌ها با کشورها یکی نیستند.همانطور که باند و اسمیت (????) نشان داده‌اند: «وقتی ما کشورها را بر مبنای تفاوت‌های فرهنگی از یکدیگر جدا می‌کنیم، نباید از تنوعِ فرهنگیِ بیشماری که درونِ بسیاری از این کشورها وجود دارد غافل شویم.». برای مثال تفاوت بینِ فردگرایی (دیدگاهِ فرد محور به زندگی) و جمع گرایی (دیدگاهِ جمع محور به زندگی) را در نظر بگیرید.برای نمونه، اکثر شواهد و مدارک نشان می‌دهد که فرهنگ امریکایی بیشتر از آنکه جمع گرا باشد، فردگراست. با این وجود وندلو و کن) ????) دریافتند که این ادعا به طور واضح در مناطق ماونتین وست و گریت پلینز کشورِ امریکا صادق است. اما در منطقه دیپ ساوت شرایط عکس این بوده و فرهنگ این منطقه تا حد زیادی به جمع گرایی متمایل است. لذا بایستی در نظر داشته باشیم که هنگامِ بررسی فرهنگِ یک کشور، ما با یک فرهنگِ ثابت و یکپارچه روبرو نیستیم.
    Abstract
    Today neighbors with languages, religions , customs and different Vadab together and live very close distance , these conditions may not be safe for people to call the cultural patterns the way of life threaten the survival of the culture of dominant other cultures create an account . Because of these concerns, the heavy dependence of the rate of any ethnic culture is unique in itself . Ratified the Convention on the Protection and Promotion of the Diversity of Cultural and accession to the Convention will pave ways to communicate human culture . When it comes to cultural diversity is not necessarily a cultural difference between the countries concerned . In other words , the cultures, the countries are not the same . , As Bond and Smith (???? ) suggests : " When we separate countries based on cultural differences are not enormous cultural diversity within many of these countries are unaware selves. » . For example, the difference between the individual ( person -centered approach to life ) and collectivism ( collectivism -oriented approach to life ) to consider . , For instance, most of the evidence suggests that American culture is more than collectivist , individualist . However Vndlv and now Vandello & Cohen)?????) found that this claim is clearly in the mountain regions of the West (Mountain West) and Great Plains (Great Plains) is true in America . But in the Deep South (Deep South) of the image and culture of this region is largely amenable to collectivism. We should keep in mind when considering a country's culture , we are faced with a monolithic cultures . Keywords: Cultural Diversity, Culture , International Law , Cultural Development, UNESCO