عنوان پایان‌نامه

بررسی تطبیقی سرفصل دروس کارشناسی ارشد رشته مدیریت رسانه در ایران با دانشگاه های مجری آن در دنیا و یافتن تشابهات و تفاوتها



    دانشجو در تاریخ ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی تطبیقی سرفصل دروس کارشناسی ارشد رشته مدیریت رسانه در ایران با دانشگاه های مجری آن در دنیا و یافتن تشابهات و تفاوتها" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت رسانه
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 64032
    تاریخ دفاع
    ۰۷ بهمن ۱۳۹۲
    دانشجو
    سارا صالحی
    استاد راهنما
    طاهر روشندل اربطانی

    با توجه به نقش کلیدی رسانه در توسعه کشورها و موج فزاینده تقاضای نیروی ماهر و متخصص در زمینه مدیریت رسانه ها از سوی سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی ، آموزش صحیح، هدفمندو کاربردی نیروی انسانی به منظور آماده سازی نیروهایی خلاق و دانش گرا اهمیتی حیاتی یافته است. در حالی که به نظر می رسد سیستم حاکم و بخصوص برنامه های درسی فعلی در زمینه رشته مدیریت رسانه دارای چنین قابلیتی نبوده و نیازمند بازبینی و اصلاح می باشد. پس برای نیل به چنین مقصودی استفاده از تجربیات مراکز دانشگاهی موفق در جهان و آشنایی با موسسات تازه تاسیس در این رشته می تواند به رشد و جایگاه آن در میان سایر رشته ها یاری رساند. در این مطالعه تطبیقی کوشیده شد با شناسایی دقیق دوره های مدیریت رسانه در کلیه دانشگاههای مجری آن در دنیا ، عناوین دروس ، نحوه ارایه این رشته را مشخص ساخته و از نتایج این پژوهش عناوین دروس فعلی مدیریت رسانه در کشورمان مورد اصلاح و بازبینی قرار گیرد.
    Abstract
    Given the key role of the media in development of countries and a growing wave of demand for skilled and professional labor in the field of media management from organizations and public and private companies, proper, purposive and applicable training of manpower for preparation of creative and knowledge-oriented labor has become of vital importance.While it appears that the ruling system and in particular the current curricula in the field of media management does not have such a capability and need to be reviewed and reformed.So to achieve this purpose using experiences of the world's best academic centers and also acquaintance with the newly established institutions in this field can help to grow its position among other fields.In this comparative study by close identification of media management courses in all universities which host these courses all around the world it is sought to clarify these courses and how this course is presented.And from the results of this study the titles of current courses of media management in our country are reviewed and revised. Keywords: curriculum, MA, media management course, media organization,comparative study.