عنوان پایان‌نامه

ارائه ی روابط عددی جهت ارزیابی کمانش جانبی تیرهای خمشی با مقطع نامتقارن



    دانشجو در تاریخ ۲۴ دی ۱۳۹۲ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "ارائه ی روابط عددی جهت ارزیابی کمانش جانبی تیرهای خمشی با مقطع نامتقارن" را دفاع نموده است.


    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس یک فنی شماره ثبت: 1942;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 64154
    تاریخ دفاع
    ۲۴ دی ۱۳۹۲
    دانشجو
    دانا افشار

    در این پایان نامه با استفاده از روش انرژی به ارائهی رابطهای جهت محاسبه بار بحرانی کمانش جانبی تیرهای با مقطع دلخواه پرداخته می‌شود بدین صورت که بتوان با استفاده از آن بار بحرانی کمانش جانبی تیری با هر مقطع دلخواه و با هر نوع از بارگذاری و شرایط تکیه گاهی دلخواه را بدست آورد. پس از آن به کمک نرم افزار Abaqus بار بحرانی کمانش جانبی چندین مدل از تیرهایی با شرایط تکیه‌گاهی و بارگذاری گوناگون را به دست آورده و دقت رابطه حاصله سنجیده می‌شود. سپس به بررسی روابطی که تا کنون برای محاسبه بار بحرانی کمانش جانبی مقاطع پرکاربرد ارائه شده پرداخته شده و دقت آنها نیز به کمک نرم افزار Abaqus به دست می‌آید. پس از آن به بررسی مقاطع با جان باز پرداخته شده و با استفاده از روش ضخامت معادل بار بحرانی کمانش جانبی آن محاسبه می‌شود و دقت این روش به دست می‌آید. در انتها به بررسی تیرهایی با مقاطع بسته پرداخته شده و نتایج حاصله از مدلسازی آن در نرم افزار Abaqus با نتایج حاصل از رابطه به دست آمده برای مقاطع باز مقایسه می‌شود و نمونه‌ای از تیر پل که جزء مقاطع بسته می‌باشد به صورت دستی طراحی شده و بار طراحی آن با بار بحرانی کمانش جانبی حاصل از نرم افزار Abaqus مقایسه می‌شود.
    Abstract
    In the present thesis a differential equation has been obtained by using of energy equations that results critical lateral torsional buckling load of beams with any different shapes of cross sections and different kinds of loading and support conditions. Then by using of ABAQUS software and comparing the results of ABAQUS with that of differential equation the accuracy of the equation has been gained. After that the equations obtained by past researchers to acquire the critical lateral torsional buckling loads of widespread cross sections in construction industry have been evaluated and their accuracy has been obtained by ABAQUS software. Then the beams with web opened cross sections have been investigated and by using of equivalent thickness method the critical lateral torsional buckling load of models with different shapes of web opening has been compared with that of models with equivalent web thickness and the accuracy of this method has been obtained. At the end the beams with closed cross sectios has been considered and the lateral torsional buckling load of them that results from ABAQUS has been compared with the results of the obtained differential equations and a sample of bridge beam that is considered closed section has been traditionally designed and the design load of it has been compared with critical lateral torsional buckling load of it that has been obtained from its model in ABAQUS.