عنوان پایان‌نامه

شناسایی واولویت بندی موانع بلیط فروشی اینترنتی در لیگ برتر فوتبال ایران



    دانشجو در تاریخ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "شناسایی واولویت بندی موانع بلیط فروشی اینترنتی در لیگ برتر فوتبال ایران" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی شماره ثبت: 1458;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 81574;کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی شماره ثبت: 1458;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 81574
    تاریخ دفاع
    ۲۰ شهریور ۱۳۹۶

    پژوهش حاضر به دنبال شناسایی و اولویت بندی موانع بلیط فروشی اینترنتی لیگ برتر فوتبال ایران بود. تحقیق حاضر بر اساس هدف تحقیق،‌ از نوع تحقیقات کاربردی محسوب می شود و همچنین بر اساس چگونه به دست آوردن داده های مورد نیاز و رابطه میان متغیر ها از نوع تحقیق توصیفی ـ پیمایشی است. جامعه آماری با توجه به آمار به دست آمده از تعداد ورودی های دانشجویان تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) تربیت بدنی هشت دانشگاه منتخب، ‌با توجه به ورودی های این هشت دانشگاه جامعه آماری پژوهش، 1400 نفر بود و با توجه به جدول مورگان تعداد نمونه 201 نفر انتخاب شد. ابزار اندازه گیری این پژوهش پرسشنامه ای محقق ساخته بود که بر اساس اهداف پژوهش و مصاحبه با خبرگان و متخصصان و با نظر اساتید مدیریت ورزشی تهیه شد. همچنین برای تعیین روایی صوری و محتوایی، پرسشنامه به 12 تن از اساتید و متخصصان داده شده تا نقطه نظرات اصلاحی را بر اساس اهداف پژوهش مطرح کنند و این کار انجام و اصلاحات لازم صورت گرفت و پرسشنامه آماده استفاده شد.روش گردآوری داده ها به صورت میدانی است که گروه های مورد مطالعه با پاسخ دادن به پرسشنامه مشارکت نمودند. برای سنجش پایایی ابزار اندازه گیری در پژوهش حاضر از ضریب آلفای کرونباخ(903/.=?) استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها، از روش آمار استنباطی کلموگروف ـ اسمیرنف (برای مشخص کردن پارامتریک یا ناپارامتریک بودن داده ها) و آزمون فریدمن (برای رتبه بندی موانع) استفاده شد. رتبه بندی گویه های مربوط به موانع اجتماعی نشان داد که بیشترین میانگین رتبه مربوط به : جلوگیری از تشکیل بازار سیاه ازطریق بلیط فروشی اینترنتی (9/24)و همچنین کمترین میانگین رتبه مربوط به : تصور عموم مردم از رایانه به عنوان یک دستگاه پیچیده(5/57) بود. رتبه بندی گویه های مربوط به موانع زیرساختی نشان داد که بیشترین میانگین رتبه مربوط به : کمبود وجود اپلیکیشن مخصوص برای خرید بلیط اینترنتی (8) و کمترین میانگین رتبه مربوط به محدودیت در حافظه سایت برای خرید و تراکنش حساب (4/63) بود. رتبه بندی گویه های مربوط به موانع اقتصادی نشان داد که بیشترین میانگین رتبه مربوط به : فقدان استراتژی شفاف و بلند مدت (5.29) و همچنین کمترین میانگین رتبه مربوط به : یالا بودن هزینه های اطلاع رسانی(2.99) بود. رتبه بندی گویه های مربوط به موانع شناختی نشان داد که بیشترین میانگین رتبه مربوط به : ضعف همفکری و هم اندیشی مدیران در سطوح مختلف (3.45) و همچنین کمترین میانگین رتبه مربوط به : اطلاعات اندک عوامل مربوطه، با ساختار و عملکرد فناوری اطلاعات(2.68) بود. نتیجه گیری این که موانع اجتماعی, موانع زیرساختی, موانع اقتصادی و موانع شناختی به ترتیب اهمیت داشتند و راهکارهایی مانند خصوصی شدن باشگاه ها, ایجاد بانک اطلاعاتی مخصوص هواداران و... پیشنهاد شد.
    Abstract
    The present study seek to identify and prioritize the barriers to the Internet-selling of tickets for the Iranian Football Premier League. The present research, based on the research purpose, is a type of applied research, and also on the basis of how to obtain the required data and the relationship between variables is of a descriptive-survey type. The statistical population according to the statistics obtained from the number of new postgraduate students (Masters and Ph.D.) in physical education of eight selected universities, regarding the new students of these eight universities in the statistical society of the research, was 1400, and according to Morgan's table the population of sample was 201. The tool for measuring this research was considered a questionnaire that prepared based on the research objectives and interviews with elites and experts, and with the opinion of the professors of sports management. Also, to determine factual and content validity, the questionnaire was given to 12 professors and specialists to make corrective comments based on research objectives, this work was done and necessary amendments were made and a ready-made questionnaire was used. The method of data collection is fieldwork that the study groups responded to the questionnaire. To measure the reliability of the instrument tool, Cronbach's alpha coefficient (? = 0.903) was used in this study. In order to analyze the data, Kolmogorov Smirnov's Inferential Statistics method (to specify parametric or nonparametric data) and Friedman test (for rating obstacles) were used. Ranking of items related to social barriers showed that the highest average rating was related to: Avoid the formation of a black market through online ticket shopping (9.24) and also the lowest average rating was related to: public perception of the computer as a sophisticated device (5.57). Ranking of the barriers related to infrastructure was revealed that the highest average rating was related to: The lack of a special app for buying Internet tickets (8), and the lowest average rating was for the limitation of site's storage and account transactions (4.63). The ranking of economic barriers showed that the highest average rank was related to: Lack of clear and long-term strategy (5.29) and also the lowest average rating was related to: high information costs (2.99). Ranking items related to cognitive barriers showed that the highest average score was related to the lack of contemplation and consultation of managers at different levels (3.45) and also the lowest average rank was related to: the small information of the relevant factors, with the structure and function of information technology (2.68). The conclusion is that social barriers, infrastructure barriers, economic barriers, and cognitive barriers were important respectively and strategies like privatizing clubs, creating a special database of fans and ... were proposed. Keywords : Online sales of tickets, Football Premier League, e-commerce