عنوان پایان‌نامه

بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی بر آگاهی از برند مشتریان



    دانشجو در تاریخ ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی بر آگاهی از برند مشتریان" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه پردیس ارس شماره ثبت: 592;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 75134
    تاریخ دفاع
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۳
    دانشجو
    سودا متدین

    به دلیل نقش برند در ارتقاء جایگاه سازمانی در صنعت تجارت و ایجاد توانایی در رقابت با دیگر سازمان‌ها، امروزه برای بسیاری از شرکت‌ها و مؤسسات، کسب یک برند قوی از اولویت‌های مهم به شمار می‌رود. در این تحقیق، روابط بین عناصر منتخب آمیخته بازاریابی و آگاهی مشتریان از برند در صنعت مبل در شهر تهران مورد مطالعه قرار گرفت. در چارچوب مدل مفهومی که در این تحقیق پیشنهاد شد، عناصر آمیخته بازاریابی با آگاهی مشتریان از برند ارتباط داشته و بر آن تأثیر می‌گذارند. هم چنین 4 فرضیه در نظر گرفته شد که در هر کدام از آن‌ها معنادار بودن تأثیر عناصر انتخابی آمیخته بازاریابی شامل قیمت، محصول، ترفیع و توزیع بر روی اگاهی از بند مورد بررسی قرار گرفت. روش تحقیق از نوع توصیفی و مبتنی بر مدل رگرسیون بوده و برای انجام تحقیق یک پرسشنامه‌ استاندارد طراحی شد. نتایج تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از تخمین‌های آماری، فرضیه‌های تحقیق در مورد اثرات مستقیم متغیرها بر یکدیگر را تأیید نمود. نتایج هم چنین حاکی از تأثیرات مثبت عناصر آمیخته بازاریابی بر روی آگاهی مشتریان از برند بوده و در پایان نتیجه‌گیری شد که بهره‌گیری از فعالیت‌های برندساز همچون توزیع و تبلیغات گسترده، استفاده از فروشگاه‌های دارای تصویر مطلوب، قیمت‌های بالا و عدم استفاده مداوم از ترفیعات قیمتی، در ایجاد آگاهی مشتریان از برند قوی خصوصاً صنعت مبل در تهران مؤثر می‌باشند.
    Abstract
    Abstract Because of the brand role in the promotionof the organization in marketing and be able to compete with other organizations, for many firms the acquisition of a strong brand is a top priority. In this research, the relations among the selected elements of marketing mix; i.e. price, product, promotion, and distribution, and the customers’ awareness of the brand in furniture industry in Tehran city were investigated. Based on conceptual model proposed in this research, the selected elements of the marketing mix affect the customers’ awareness of brand was investigated in relevant hypothesis. The research method was descriptive, was based on regression model, and a standard questionnaire was designed to conduct the research. The analysis of the data using statistical tools, resulted in confirmation all hypothesis and it is concluded that the selected elements of marketing mix have positive effects on the customers’ awareness of brand. Finally, it is concluded that the use of brand building activities such as distribution and advertising, using stores with good image, high price and lack of continued use of price promotion, are effective on the customers’ awareness of strong brand in furniture industry in Tehran. Keywords: Advertising, Customer, Furniture industry, Price Promotion, Product price