عنوان پایان‌نامه

بررسی میزان سطح تحول من با شادکامی و حرمت خود در نوجوانان دختر بزهکار وعادی



    دانشجو در تاریخ ۱۴ دی ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی میزان سطح تحول من با شادکامی و حرمت خود در نوجوانان دختر بزهکار وعادی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    روانشناسی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه موسسه روانشناسی شماره ثبت: 615;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 66920
    تاریخ دفاع
    ۱۴ دی ۱۳۹۳
    دانشجو
    سمانه قنبری
    استاد راهنما
    رضا پورحسین

    با توجه به اینکه سطوح تحول من نقش بسیاری در شکل گیری ابعاد شخصیتی و روانی فرد دارد و همچنین در بسیاری از موارد به سبب شناسی اختلال ها کمک می کند، در این پژوهش به بررسی رابطه ی میان سطح تحول من با شادکامی و حرمت خود نوجوانان پرداخته شده است. هدف از این مقاله بررسی سطح تحول من با شادکامی و حرمت خود در نوجوانان عادی و بزهکار می باشد. جامعه آماری ، شامل تمام دختران بزهکار کانون اصلاح و تربیت تهران و همچنین کلیه دانش آموزان نوجوان محصل در دبیرستان های شهر تهران است. بدین منظور 50 نفر از نوجوانان بزهکار و 50 نفر از نوجوانان عادی به صورت نمونه گیری در دسترس برای اجرای پرسش نامه ها انتخاب شدند. ابزار گرد آروری داده ها در پژوهش حاضر پرسش نامه آزمون تکمیل جمله لوینگر(sct) ، پرسشنامه شادکامی آکسفورد و مقیاس حرمت خود روزنبرگ می باشد. نتایج آزمونها به این صورت بود که بین سطح تحول دختران نوجوان بزهکار و عادی تفاوت معناداری وجود دارد و همچنین تفاوت در سطح تحول من در این نوجوانان، باعث تفاوت در شادکامی و حرمت خود می باشد. بدین معنی که سطح تحول دختران نوجوان عادی بالاتر از سطح تحول دختران بزهکار است و همچنین میزان شادکامی و حرمت خود در دختران عادی از دختران بزهکار بالاتر است. یافته ها نشان داد که هرچه سطح تحول «من» بالاتر باشد میزان حرمت خود و شادکامی بالاتر می رود. کلمات کلیدی: تحول من، حرمت خود، شادکامی، بزهکار
    Abstract
    Ego Development has a significant role in shaping Personality Dimensions of an individual; and in many cases it helps with the etiology of the disorders, this study deals with the study on the relation of Ego Development Level with Happiness and Self-Esteem in Delinquent and Normal Adolescent Girls. The goal of this paper is to study on Ego Development Level with Happiness and Self-Esteem Delinquent and Normal Adolescent Girls. The population consisted of all teenager adolescent girls of Tehran Rehabilitation and Training Institution, as well as all teenage students studying at high schools in Tehran. For this purpose, 50 delinquent adolescents and 50 normal adolescents were selected through available sampling for execution of questionnaires. Tools we have used in this study are a questionnaire including Loevinger’s Sentence Completion Test (sct), Oxford Happiness Questionnaire and the Rosenberg Self-Esteem Scale. The tests results showed that there is a significant difference in development levels between delinquent and normal adolescent girls. Also, difference in ego development in these adolescents causes difference in their happiness and self-esteem. Development level in normal adolescent girls is higher than that in delinquent girls and happiness self-esteem level in normal girls is higher than that in delinquent girls . The findings showed that the higher ego development level the higher self-esteem and happiness levels. Keywords: ego development, self-esteem, happiness, delinquent