عنوان پایان‌نامه

تاثیر بحثهای گروهی برروی خود کارامدی فردی و جمعی دانشجو معلمان efl ایرانی



    دانشجو در تاریخ ۱۰ دی ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "تاثیر بحثهای گروهی برروی خود کارامدی فردی و جمعی دانشجو معلمان efl ایرانی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    آموزش زبان انگلیسی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 489;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 68821
    تاریخ دفاع
    ۱۰ دی ۱۳۹۳
    استاد راهنما
    مجید نعمتی

    خودکارآمدی برای چندین دهه است که بطور وسیعی مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است. اعتقادات مردم درباره کارآمدی و توانایی های آنها می تواند تا حدود بسیاری به وسیله تجربیات و محیط آنها دستخوش تغییر گردد. آلبرت باندورا بعنوان رهبر مدرن این حوزه از روانشناسی نیز همانند دیگر متخصصان از خود کارآمدی عمدتاّ به عنوان یکی از قوی ترین منابع درونی انسان از توانایی هایش نام برده می برد. نبود این ادراک شخصی در دانشجو- معلمان کم تجربه می تواند منبع مشکلات بعدی فراوانی در تدریس آنها باشد. در این تحقیق، سعی بر آن است تا بگونه ای تجربی تاثیرات نظری خوداندیشی را بطور کل و تدریس خوداندیشانه را بطور خاص بر روی خودکارآمدی فردی و جمعی دانشجو-معلمان مورد اندازه گیری قرار بدهیم. مجموع 60 دانشجو-معلم، 16 نفر مذکر و 44 نفر مونث که تمامی آنها در رشته آموزش زبان انگلیسی (TEFL) در دانشگاه تربیت معلم مریوان (کردستان) مشغول تحصیل بودند با برگزاری آزمون IELTS بطور تصادفی انتخاب شدند. یک طرح تحقیقی ادغامی هم برای بدست آوردن دانشی کمی در مورد تجربه دانشجو-معلمان از خوداندیشی و هم به منظور ایجاد تغییری کیفی در نگرش آنها مورد استفاده قرار گرفت. داده ها از طریق پرسشنامه های خوداندیشی، خودکارآمدی و همچنین بحث های گروهی در یک دوره چهار ماهه جمع آوری شدند. نتایج حاکی از تغییرات مثبتی در احساس خودکارآمدی آنها بودند.
    Abstract
    I am greatly indebted to Dr. Nema'ati, whose bitter-sweet comments and advice has thrown priceless light on my long way back on terra firma of my studies. His authoritative knowledge of the research made an intact source of professional expertise for me. Thus this M.A thesis owes an enormous debt to all his guidance. I must also acknowledge my debt to Dr. Kaivan-panah who has helped me a lot with the preparation of this study and who has provided and supported me with significant contributions to my final thesis. I would like to express my gratitude to my referee professor, Dr. Nayernia for putting her time on reading my thesis and helping me with its fulfillment. It would be wrong of me to forget to wholeheartedly endorse my family's sacrifices, especially my brother Dr. Omid Varzandeh so that I could have countless affectionate support and heartfelt sympathy from them. Last but certainly not least, I am eternally grateful to all my professors, especially Dr. Allavi and all my friends and students who have never abstained from helping me.