عنوان پایان‌نامه

طراحی سیستم کنترل برای کیفیت سواری در هواپیمای الاستیک



    دانشجو در تاریخ ۲۳ دی ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "طراحی سیستم کنترل برای کیفیت سواری در هواپیمای الاستیک" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 68833
    تاریخ دفاع
    ۲۳ دی ۱۳۹۳

    در این مقاله سعی شده است به منظور آرامش مسافرین حاضر در هواپیمای مسافربری B-747-200 با استفاده از کنترلر های فیدبک حالت، LQR و LQG و همچنین LTR سعی شود تا کمترین شتاب های طولی به آنها وارد شود. بمنظور واقعی¬تر شدن معادلات شتاب و در ادامه¬ی آن کنترلر طراحی شده باید توابع تبدیل برای هواپیمای الاستیک بدست آورده شود که این کار با نرم¬افزار نسترن و ماژول آیروالاستیسیته¬ی آن محقق گشته است. در ادامه سعی شده است مقایسه¬ی این توابع تبدیل و کنترلرهای آنها انجام گیرد.
    Abstract
    In this thesis is tried to investigate ways of giving feel of comfort to the passengers of B-747-200 airplane by exploiting state feedback controllers such as LQR, LQG and LTR. This aim is achieved by reducing the longitudinal acceleration as much as possible with these controllers. In order to extract real acceleration equations and consequently having an accurate design of the controllers, conversion functions should be obtained for an elastic airplane. The conversion functions are determined by modeling the airplane in aero-elasticity module of Nastran software. In the end, the comparison between the conversion functions and their controllers are reported.