عنوان پایان‌نامه

عوامل تاثیر گذار بر استراتژی تبلیغات و برندینگ NGO ها با گرایش موسسات خیریه در ایران



    دانشجو در تاریخ ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "عوامل تاثیر گذار بر استراتژی تبلیغات و برندینگ NGO ها با گرایش موسسات خیریه در ایران" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    MBA- مدیریت عملیات
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی پردیس 2 فنی شماره ثبت: 2959;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 68956
    تاریخ دفاع
    ۰۷ بهمن ۱۳۹۳
    استاد راهنما
    جعفر رزمی

    چکیده مسایل مربوط به سازمان های غیردولتی یا همان NGO ها از مسائل جدید و چالش برانگیز دنیای امروز هستند. این سازمان ها با ساختاری متفاوت از سازمان های دولتی ،از قلب جامعه و مردم شکل می گیرند. عرصه فعالیتهای این سازمان ها گسترده و متنوع است که هرکدام به نوعی پاسخگوی بخشی از نیازهای جامعه می باشند. آن دسته از این گونه سازمان ها که در زمینه امور خیریه مرتبط با معضلات اجتماعی روز یا دیگر مسائل اخلاقی و انسانی فعالیت می کنند، همواره با مسائل تامین مالی ، نحوه جذب بلندمدت مخاطب و تداوم بخشیدن به مشارکت مشتری در امور خیریه دست به گریبان هستند. امروزه تدوین هوشمندانه استراتژی های بازاریابی تضمین کننده بقای یک سازمان در بازار است و عوامل موثر بر این استراتژی ها در بقای سازمان هر لحظه نقش آفرین تر می گردند. تا کنون بیش تر تحقیقات انجام شده به تعیین عوامل تاثیرگذار بر تمایل به کمک به خیریه ها پرداخته اند و مجموعه روش منسجمی جهت ایجاد استراتژی هایی که منجر به تعلق خاطر مشتری به سازمان هایی در قالب خیریه و مشارکت نامیرای آنان شود، ارایه نشده است. مهم تر اینکه در زمینه خیریه های فعال در کشور ایران تحقیقات منسجم و قابل استنادی صورت نگرفته است. در این تحقیق سعی خواهد شد ضمن بررسی شیوه کنترل این عوامل ، عوامل تاثیر گذار برتدوین استراتژی های بازاریابی در جهت ایجاد تعلق در مشتری و تداوم بخشیدن مشارکت وی در امور خیریه از طریق ابزارهای بازاریابی مورد تحلیل قرار گیرد. همچنین تلاش خواهد شد تا با در نظر گرفتن تمامی عوامل فرهنگی ، سنتی و بومی موثر ، روش های ارایه شده هرچه بیشتر جهت کاربرد در کشور ایران مناسب سازی شود. در این تحقیق با طراحی دو پرسشنامه و استفاده از دو رویکرد به تعیین عوامل تاثیرگزار بر تبلبغات و برندینگ خیریه های پرداخته شده است.
    Abstract
    Issues related to non-governmental organizations are in category of new and challenging issues in today's world. These organizations have different structures with government organizations, and formed from the heart of the community. field of activities of these organizations is wide and each one meets some specific needs of the society. some of these organizations that work in the field of social problems or other ethical issues related to charity and humanity, Always involved with financing issues like how to attract the audience and sustain long-term customer partnerships in charity stuff. The clever Codification of marketing strategies will ensure the survival of an organization in the market And factors affecting these strategies become more effective in the NGO’s survival any moment. So far Most of researches have been conducted to determine the factors influencing willingness to help charities and they don’t provide a coherent approach to develop strategies that lead to customer devotion to charitable organizations and their immortal participation. More important issue is that a coherent and credible research in active charities in the Iran hasn’t been done yet. The study will examine ways to control these factors, and also analyze affecting factors in Codification of marketing strategies to create and sustain customer belongs to his involvement in charity work through the marketing tools. This study try to take all the cultural and traditional factors and make offered methods more suitable for use in Iran. In this study, with two questionnaire and the use of two approaches,we try to determine the factors affecting advertising and branding of charities. The first approach is about weighted central statistics and weighted dispersion statistics and the second approach is the use of exploratory factor analysis and confirmatory factor analysis.it helps measuring effectiveness for Each of the estimated factors. Analysis showed that confidence and good sense,being independent and non-governmental and negative feedback are the top three factors. Key words: non-governmental organizations, NGO, Marketing Strategy, Advertising, Branding