عنوان پایان‌نامه

بستر دوگانه مد در فرانسه: از مد به عنوان میراثی ملی تا مد همچون صنعت



    دانشجو در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بستر دوگانه مد در فرانسه: از مد به عنوان میراثی ملی تا مد همچون صنعت" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مطالعات فرانسه
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 59705;کتابخانه دانشکده مطالعات جهان شماره ثبت: FR24 164 1391
    تاریخ دفاع
    ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
    دانشجو
    آروین رجبی
    استاد راهنما
    روح اله حسینی

    مد چیست؟ موقعیت و جایگاه آن در فرهنگ فرانسه به چه صورت است؟ مد در هر در برحه ای از زمان، کیفیت یک اثرهنری و زیبایی آفرینش های هنری یک لباس و پوشش را نشان می دهد. بنابراین، می توان آن را به مثابه خلق زیبایی درتاریخ هنر یک کشور دانست. مد یکی از جنبه های فرهنگ فرانسه است که بعدی قویا بین المللی دارد؛ پدیده ای اجتماعی و بین المللی در محدوده ی وسیعی از مفاهیم علوم انسانی است. می توان از آن به عنوان سبک زندگی، عادات اخلاقی و رفتاری مربوط به مکان و زمانی خاص تعبیر کرد. اکنون بررسی جایگاه و وضعیت مد به عنوان یک عنصر مهم و پویا در فرهنگ فرانسه در بطن میراث فرهنگی فرانسه که اهمیتی جهانی دارد جالب بنظر می رسد . دانش، خلاقیت و کیفیت محصولات در منشاء شهرت بین المللی این صنعت در فرانسه قرار دارند. مد تنها یک بعد شناسایی فرانسه نیست، نوعی مفهوم پویاست که، تغییر می کند، تکامل می یابد، حرکت می کند، و همچنین ثروت فرهنگ فرانسوی را تشکیل می دهد. سلایق و سبک ها در مد می توانند بخش عمده ای از زندگی اجتمای یک فرد را تحت تاثیر قرار دهند، با این حال طرز پوشش و لباس است که، به دلایل مختلفی که به آنها در طول مقاله اشاره خواهیم کرد، مهمترین نقش را در این زمینه بر عهده دارد. مهمترین تاثیری که مد می تواند بر روی جامعه داشته باشد نقش و جایگاه آن در روابط )فرهنگی، اجتماعی و غیره( و مبادلات بین فردی در میان فرهنگ جوان است ؛ از این رو، یک اثر متقابل میان مد و فرهنگ جوان وجود دارد. کلید واژه : مد در فرانسه، میراث ملی، صنعت مد، خلاقیت طراحان لباس، فرهنگ جوان، شخصی سازی
    Abstract
    Je tiens à adresser mes sincères remerciements à mon directeur de mémoire, M. le docteur Rouhollah Hosseini pour la patience et la confiance qu’il m’a accordé. Mes remerciements vont également à M. le docteur Esfandiar Esfandi, qui, le premier, a cru à la pertinence scientifique de ce mémoire. Ses conseils précieux et sa rigueur méthodologique sauront nourrir mon cheminement professionnel. Je remercie vivement madame le Professeur Nahid Shahverdiani pour la qualité de son encadrement, son écoute, ses conseils avisés, ses encouragements et sa disponibilité tout au long de ces années à l’université. J’exprime un grand merci à Fatemeh Bahadorani pour ses merveilleux travails artistiques, une main soignée qui a réalisé les dessins extraordinaires dans le travail. J’espère qu’elle trouvera ici l’expression de ma reconnaissance et mes meilleurs vœux de réussite et de succès. Je ne manquerai pas d’exprimer ma gratitude à Madame Guitty Semsar et Madame Shireen Semsar Vernay pour leurs soutiens, leurs qualités humaines et les moyens qu’ils ont mis à ma disposition m’ont été d’une aide précieuse contribuant à l’aboutissement de ce travail. Je remercie évidemment mon frère Aram et ma sœur Rojin pour leur support, leur patience et leurs conseils tout au long de la recherche. Je leurs souhaite une longue vie pleine de bonheur, de santé et de joie. Je tiens à exprimer ma reconnaissance et mes remerciements à tous ceux qui m’ont aidé de près ou de loin dans la préparation de ce mémoire.