عنوان پایان‌نامه

شناسایی ابعاد تداعی معانی برند ملی موثر بر جذب کارآموزان بین المللی در مرکز آیسک ایران



    دانشجو در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "شناسایی ابعاد تداعی معانی برند ملی موثر بر جذب کارآموزان بین المللی در مرکز آیسک ایران" را دفاع نموده است.


    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 484;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 60339
    تاریخ دفاع
    ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
    دانشجو
    کبری گودرزی
    استاد راهنما
    مهران رضوانی

    در حالیکه بسیاری قرن 21¬ام را عصر دیجیتال، اطلاعات و فن¬آوری های ارتباطی می‌دانند، بازاریاب‌ها در سراسر جهان به خوبی آگاه هستند که این قرن، قرن برندسازی ملّی هم هست (Anholt, 2003, 2007a, 2008,Moilanen,2008)، مطالعات پیشین در مورد دستاوردها واثرات برندسازی ملّی نشان می‌دهد که برندسازی ملّی سبب معرفی کشورها به منظور جذب مصرف¬کنندگان، گردشگران و یا کارآفرینان به بازار خود می‌شود (Moilanen & Rainisto, 2009). مطالعات پیشین نشان می‌دهند مزایای دوره¬های کارآموزی برای کارآموزان این است که تجربه کسب و کار واقعی را ارائه می‌دهد، و ممکن است به اشتغال تمام وقت پس از فارغ التحصیلی نیز منجر شود (Cannon & Arnold, 1998). این پژوهش به دنبال شناسایی ابعاد موثر تداعی معانی برند ملّی بر جذب کارآموزان بین¬المللی می‌باشد. یکی از سازمان‌های فعال در زمینه کارآموزی بین¬المللی، آیسک می‌باشد. این پژوهش از لحاظ هدف از نوع کاربردی و از نظر روش، توصیفی- پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری پژوهش شامل کارآموزان بین¬المللی آیسک ایران می‌باشند. در این پژوهش 40 پرسشنامه توزیع شده توسط آزمون همبستگی پیرسون و تحلیل مسیر و مدل معادلات ساختاری تحلیل و بررسی شد. همچنین از آزمون فریدمن برای رتبه¬بندی شاخص‌ها و ابعاد مورد نظر استفاده شد. نتایج حاکی از تاثیرات مثبت ابعاد تداعی معانی برند ملّی بر روی جذب کارآفرین بین¬المللی می‌باشد. لازم به ذکر است، در میان ابعاد بیشترین تاثیر مثبت را بعد سبک رندگی بر جذب کارآموزان بین¬المللی دارد. کلید واژه ها : برند ملّی، تداعی معانی برند ملّی، کارآموز بین المللی، آیسک، دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
    Abstract
    Previous studies of two aspects are considerable; one being nation branding achievements regardless introduction of countries make attraction of consumers, tourists and entrepreneurs to market, second the students who participate in internship programs have significantly greater understanding of conditions and requirements of starting a business and be entrepreneurial intention. This research seeks to identify the impact of the Nation brand association on entrepreneurship through international internship. One of the active organizations in the field of International internship is Aiesec. The research is based on applied and descriptive-survey mrthod. Research population included 40 International interns of Iran's Aiesec. The data analysis is conducted through Pearson correlation test, freedman test, path analysis and structural equations with smartPLS.2 software. The results show that nation brand association dimensions have positive and significant impacts on attraction of intenational intern. Dimension of life style have the most impact on on attraction of intenational interns. Keywords: : index of nation brand, nation brand association, entrepreneurial intention, International Intern and Aiesec