عنوان پایان‌نامه

بررسی اثر بخشی تبلیغات تلویزونی بانک کشاورزی در جذب مشتریان بر مبنای مدلimc (مطالعه موردی:بانک کشاورزی)



    دانشجو در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی اثر بخشی تبلیغات تلویزونی بانک کشاورزی در جذب مشتریان بر مبنای مدلimc (مطالعه موردی:بانک کشاورزی)" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 60037
    تاریخ دفاع
    ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
    استاد راهنما
    غلامرضا جندقی

    چکیده هدف از تبلیغات بانک ها اطلاع رسانی درباره محصولات ، تشویق و ترغیب مشتریان ، مقایسه محصول با سایر محصولات، ایجاد تصویری عمومی در بین مصرف کنندگان خدمات بانکی و در نهایت افزایش سهم بازار بانک ها می باشد.برای رسیدن به این اهداف داشتن تبلیغاتی اثربخش و تاثیر گذار اهمیت بسیاری دارد. در این تحقیق ما به بررسی فاکتورهای تبلیغات اثربخش از دیدگاه ارتباطات یکپارچه بازاریابی(IMC) می پردازیم .بدین صورت که بررسی می کنیم که هر یک از متغیرهای یکپارچگی ، ارتباط با مشتری ، شناسایی دقیق مشتریان هدف و کمک به مشتری برای استفاده مناسب از خدمات درپیام های تبلیغاتی بانک کشاورزی تا چه اندازه در گرایش مشتریان به استفاده از خدمات این بانک تاثیرگذار بوده است.در روش نمونه گیری از نمونه گیری طبقه ای و در دسترس استفاده شده است و حجم نمونه با توجه به اندازه جامعه آماری (N>10000) با کمک فرمول کوکران 385 نفر محاسبه شده است. ابزار تحقیق پرسش نامه ایست که ابعاد 4 گانه مدل ارتباطات یکپارچه بازاریابی را از جهت بررسی میزان اثرگذاری تبلیغات مورد سنجش قرار می دهد . برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرم افزار SPSSو تحلیل عاملی استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که از میان 4 فرضیه ، یک فرضیه رد و سه فرضیه تایید شده‌اند لذا مولفه یکپارچگی رد شده ، و مولفه های ارتباط خوب با مشتری ، شناسایی مشتریان هدف و کمک به مشتری برای استفاده مناسب از خدمات تایید شده اند.با توجه به اهمیت تبلیغات درعصر ارتباطات ،سازمان های خدماتی به خصوص بانک ها باید توجه ویژه ای به تبلیغات به عنوان مهم ترین ابزار ترفیع، داشته باشند. واژگان کلیدی تبلیغات، یکپارچگی، اثربخشی، ارتباطات یکپارچه بازاریابی،ارتباطات،بازاریابی مستقیم ، بانکداری
    Abstract
    The aim of banks’ propaganda is to inform on products, to encourage customers, to compare to other products, to create a general picture among bank service users and, finally, to increase the market share of banks. To achieve these aims, effective and influential campaigns are too important. In present study, we study effective propaganda factors in terms of IMC. To this end, we study that to what extent each variable of integration, customer relation, precise identification of targeted customers and helping customers to use the services mentioned properly in Agriculture Bank’s campaigns are influential in customers’ propensity to use its services. Ranked and available sampling method is used and sample volume is computed as 385 based on statistical community (N>10000) by using Kokaran formula. Research tool is a questionnaire which measures 4 aspects of IMC in terms of studying the influence of campaigns. To analyze the information, SPSS software and factor analysis are used. The findings indicate that of 4 hypotheses, 1 is refused and other three ones are supported. Therefore, integration variable is refused and other three variables including well customer relations, identifying target customers and supporting (helping) customers to use the services properly are all supported. Due to importance of campaign in information age, service organizations particularly banks should pay a special attention to campaign as the most important tool for their promotion. Keywords : Advertisment , Effectiveness , Integrated Marketing Communication , Communication , Direct Marketing , Banking