عنوان پایاننامه
بررسی تاثیرتصویرشرکت برنگرش مصرف کنندگان درباره گسترش برند(جامعه آماری به خریداران تلفن همراه محدودشود)
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی-مدیریت بازاریابی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 001587;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 57325
- تاریخ دفاع
- ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
- دانشجو
- حمید حسینی آغچه قشلاق
- استاد راهنما
- حسین خنیفر, محمدرحیم اسفیدانی
- چکیده
- چکیده پژوهش ارائه شده در این پایان نامه یک مدل جدید را درباره نگرش مصرف کنند گان درباره گسترش برند مرد بررسی قرار می دهد. گسترش برند به دلیل مزایای فراوانی که در دنیای پیچیده رقابت برای شرکت ها به ارمغان می آورد، در سال های اخیر به یکی از استراتژی های مشهور و محبوب در ارائه محصولات جدید بدل شده است. پژوهش حاضر به طور خاص به دنبال این موضوع است که نحوه ارزیابی بالقوه مصرف کنندگان درباره گسترش برند را مورد بررسی قرار دهد. جامعه مورد مطالعه ساکنان شهر تهران می باشند که به صورت تصادفی ساده از آن ها نمونه گیری شد و پس از تحلیل داده های حاصل از نمونه مشخص گردید که تصویر شرکت هم بر کیفیت ادراک شده و هم بر تناسب ادراک شده بین برند اصلی شرکت و محصول جدید، تاثیر می گذارد. همچنین مشخص شد که این دو متغیر به نوبه خود نگرش مصرف کنندگان را تحت تاثیر قرار می دهند. در صورتی که تناسب و کیفیت ادراک شده مصرف کنندگان بالاتر باشد مصرف کنندگان تصور خواهند کرد که شرکت توانایی ارائه آن محصول جدید را با برند اصلی داراست. در نتیجه احتمال موفقیت گسترش برند زمانی بیشتر می شود که تصویر شرکت با استفاده از روش های موثر بازاریابی تقویت گردد. کلید واژگان: تصویر شرکت، کیفیت ادراک شده، تناسب ادراک شده، نگرش، گسترش برند
- Abstract
- The research presented here explore a new model in the study of brand extensions, which has become a popular strategy for launching new services. Specifically, the paper propose and estimates a model that shows how potential consumers evaluate brand extensions. The findings show that the corporate image affects both the perceived service quality and the perceived fit between the new product and the parent brand, which in turn affects attitudes towards the extension. If perception of service quality to be better and consumers will think that the company is more able to offer the new product with parent brand.In consequence, the brand extension is more likely to be successful when the corporate image is reinforced by effective marketing communications.