عنوان پایاننامه
بررسی عوامل تعیین کننده ارزش ویژه نام و نشان تجاری در صنعت کارگزاری بورس اوراق بهادار و تاثیر آن بر تکرار خرید مشتریان( مطالعه موردی کارگزاری سیما بگون)
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 61929
- تاریخ دفاع
- ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
- دانشجو
- حسن عیوض محمدلو
- استاد راهنما
- محسن نظری
- چکیده
- برندها، اغلب به عنوان یکی از ارزشمندترین دارایی های یک سازمان دیده می شوند. ساخت برندهای قوی و ضرورت حضور قدرتمند در ذهن مشتریان، از اولویت های بسیاری از سازمان ها است. زیرا برندهای قدرتمند می توانند مزیت رقابتی بیآفرینند. هدف این پژوهش، بررسی ارتباط بین ارزش ویژه برند و تکرار خرید مشتریان کارگزاری سیمابگون در شهر تهران می باشد. در مدل پیشنهاد شده، رابطه میان تصویر شرکت و ابعاد ارزش ویژه برند (که شامل آگاهی و تداعی برند، کیفیت ادراک شده و وفاداری به برند می باشد) بررسی شده و در آخر نیز به بررسی رابطه بین ارزش ویژه برند و تکرار خرید مشتریان، پرداخته شده است. تحقیق حاضر، از نظر هدف، کاربردی و بر اساس روش، توصیفی از نوع همبستگی می باشد. به این منظور، بر اساس نمونه گیری تصادفی، نمونه ای معادل 384 شرکت انتخاب شد. نتایج تحقیقات حاکی از آن است که ارزش ویژه برند بر روی تکرار خرید مشتریان اثر قابل توجهی داشته است. همچنین اثر تصویر ذهنی کارگزاری از دید مشتریان، بر روی ابعاد ارزش ویژه برند بسیار بالا بوده است. از میان فرضیات تحقیق، تاثیر آگاهی و تداعی برند بر ارزش ویژه برند رد شد. رابطه بین سایر متغیرها در فرضیات دیگر پذیرفته شده اند. در بین ابعاد ارزش ویژه برند، وفاداری به برند اثر بیشتری را نسبت به دو بعد دیگر، بر ارزش ویژه برند داشته است. واژگان کلیدی: ارزش ویژه برند، تکرار خرید مشتریان، آگاهی و تداعی برند، وفاداری مشتریان.
- Abstract
- Brands usually are one of the most valubale assets of an organization. Making an strong brand in customer’s mind is one of the organization’s priorities. Because strong brands can make competitive advantages. The purpose of this research is to survey the relationship between brand equity and customer’s purchase repetition of Simabgoon brokerage at tehran city. In this research, we discussed the relationship between company image and brand equity dimensions and also brand equity and customer’s purchase repetition. In terms of purpose, this research is practical and in terms of implementation is correlative descriptive. A sample of 384 was selected at this company. The results show that brand equity has a significant effect on customer’s purchase repetition .Brokerage mental image affects brand equity dimensions. Among the research hypothesises , brand awareness effect on brand equity was rejected. Other relationships were approved. Among the brand equity dimension , brand loyalty has had a significant influence on brand equity in comparison to the other dimensions