عنوان پایان‌نامه

تاثیر آزمون گیرنده روی آزمون مکالمه



    دانشجو در تاریخ ۲۰ بهمن ۱۳۹۱ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "تاثیر آزمون گیرنده روی آزمون مکالمه" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    آموزش زبان انگلیسی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس کیش شماره ثبت: 962;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 57140;کتابخانه پردیس کیش شماره ثبت: 962;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 57140
    تاریخ دفاع
    ۲۰ بهمن ۱۳۹۱

    هدف این مطالعه بررسی تاثیر ویژگیهای ازمون گیرنده وجنسیت در تصمیم ازمون گیرنده در اندازه گیری توانایی دانش اموزان در ازمون مکالمه زبان انگلیسی در یک محیط مصاحبه ای ایرانی و به طور خاص کلاسهای امادگی IELTS بود. معلمان انگلیسی در استان همدان مورد مطالعه قرار گرفتند. ساختار تحقیق بر اساس روش Ex post Facto وبررسی توصیفی با استفاده از یک برسشنامه بود که ارتباط غیررسمی بین ازمون گیرنده وتاثیرات ممکن روی نمره دانش اموز را بررسی میکرد. 92 معلم انگلیسی در این مطالعه شرکت داشتند که در سطح ازمونهای IELTS و TOEFL دانش اموزان را برای مکالمه اماده میکردند. وسایل تحقیق برای کسب اطلاعات تحقیق مورد استفاده قرار گرفتند. امارهای توصیفی و استنباطی برای ازمون صفرتاثیرازمون گیرنده به عنوان متغیر غیروابسته درازمون مکالمه مورد استفاده قرار گرفت. نتایج تحقیق نشان داد که جنسیت ازمون گیرنده ودانش اموز وبیشینه اموزشی ازمون گیرنده میتوانند تاثیر اساسی در نمره مصاحبه شونده درازمون مکالمه داشته باشند.
    Abstract
    The objective of this study was investigating the influences of the rater’s characteristics and gender on the decisions he/she makes and measuring the candidate’s ability to communicate in English in an Iranian interview context, specially, those who attend IELTS preparation classes. The English instructors who participated in this study were located around Hamadan Province. The research design used was ex post facto, correlational descriptive using a developed questionnaire, which was attempted to study the causal relationships between the attributes of the rater and their possible influence on the score assigned to the candidate. There were ninety two English instructors participating in this study who revealed that they are currently in charge of interviewing IELTS or TOEFL (IBT) candidates or are training these candidates for oral proficiency interviews. The research instrument was developed to elicit information on the interest of the research. Descriptive and inferential statistics were used to test the null hypothesis of rater’s influence as construct irrelevant variation on the measures of oral proficiency. The results revealed that both the rater’s and interviewee's gender as well as the candidate’s educational background have major influences on the scores an interviewee might be assigned in an oral proficiency interview.