بررسی و تحلیل برگزیده آثار هایپر رئالیستها
- دانشجو
- سپیده وزیری
- رشته تحصیلی
- نقاشی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 56883
- تاریخ دفاع
- ۲۵ بهمن ۱۳۹۱
- چکیده
- در نخستین سالهای پیشرفت فن عکاسی، رابطه ای نزدیک میان واقعیت عینی و عکس های چاپی به وجود آمد. با تکامل تدریجی اتاقک تاریک و دوربین عکاسی، دست و چشم نقاش، در تقابل با پدیده ی نوظهور عکاسی قرار گرفت؛ اما اگر عکاسی به ثبت واقعیت در مدتی کوتاه می بالید، نقاشی بر نقطه ای انگشت گذاشت که همان جنبه ی روانشناختی، ثبت پدیده ها بود. شکاف میان عکاسی و نقاشی تا مدتها ادامه پیدا کرد؛ اما در نهایت، نقاشی و عکاسی در پیوندی ناگسستنی با هم قرار گرفتند. بازگشت مجدد رئالیسم به عرصه ی هنر، آن هم در زمانی که پاپ آرت، دنیای هنر را در برگرفته بود و آثار انتزاعی از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار بود، در مکتبی تحت عنوان فتورئالیسم یا همان هایپررئالیسم متجلی شد. این رساله در فصل نخست به بررسی جنبش های واقعگرا قبل از مکتب هایپررئالیسم، و تفاوت ها و شباهت های آن ها می پردازد. در فصل دوم، نگاهی به پدیده ی عکاسی و ظهور آن به دنیای هنر اختصاص دارد و متعاقب آن تاثیراتی که عکاسی بر نقاشی داشته است با ذکر نمونه هایی بررسی خواهد شد. در فصل سوم به معرفی مکتب هایپررئالیسم و فتورئالیسم پرداخته شده است. سرانجام در فصل چهارم، نگاهی دقیق تر به دوتن از هنرمندان این مکتب یعنی ریچارد استس، چاک کلوز و آثار آن ها خواهیم داشت.
- Abstract
- In the first years of technological advances in photography, a close relationship between reality and the image was printed. The evolution of the dark room photography, hand-eye Painter, was at odds with the new phenomenon of Photography. But if true photographic record boasted a short while, drawing his finger on the point that the psychological aspect, the phenomenon was recorded. The gap between photography and painting continued for a long time, but finally, painting and photography were inextricably bound together. Realism return to the realm of art, at a time when pop art, abstract works of art were taken from the tremendous popularity enjoyed by the school as it was manifested Photorealism or Hyperrealism. In the first chapter of this book before school Hyperrealism realistic movement, and it deals with the differences and similarities. In the second chapter, look at the phenomenon of photography and is dedicated to the art world and the subsequent impact that photography is painting with the noted examples will be discussed. The third chapter introduces Hyperrealism school and has been Photorealism . Finally, in Chapter IV, a closer look at two of the school's artists Richard Estes, Chuck Close and it will work. Keywords: Painting ,Photography ,Impact of photography on painting, Hyperrealism, Photorealism ,Richard Estes ,Chuck Close.