عنوان پایان‌نامه

بررسی و تعیین سیاستهای تشویقی بر افزایش تقاضای بیمه های اختیاری (بیمه عمر و پس انداز) در شهر تهران



    دانشجو در تاریخ ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی و تعیین سیاستهای تشویقی بر افزایش تقاضای بیمه های اختیاری (بیمه عمر و پس انداز) در شهر تهران" را دفاع نموده است.


    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 57133
    تاریخ دفاع
    ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
    دانشجو
    صبا شریفی

    یکی از اصلی‌ترین عوامل عدم توسعه بیمه عمر و پس¬انداز در کشور، کافی نبودن آگاهی مردم در مورد مزایای این بیمه¬ها است. از آنجا که خدمات بیمه عمر عینی نیست و‌ آشناسازی مردم با این خدمات نیازمند ارایه اطلاعات تفصیلی است، فعالیت‌های ترفیعی و توسعه سیاست¬های تشویقی مناسب شرکت‌های بیمه، برای گسترش آگاهی مردم نمود بالایی پیدا می‌کند. شناسایی سیاست¬های تشویقی مناسب، می¬تواند باعث افزایش تقاضا بیمه عمر و پس¬انداز در کشور شود. لذا این تحقیق در پی شناسایی و تعیین سیاست¬های تشویقی بر افزایش تقاضای بیمه¬های عمر و پس¬انداز است. داده¬ها از طریق پرسشنامه جمع‌آوری شده و اعتبار پرسشنامه با استفاده از آزمون الفای کرونباخ سنجیده شده است. روش انجام تحقیق حاضر به صورت توصیفی- همبستگی بوده است و آزمون فرضیات با روش همبستگی و آزمون میانگین با استفاده از نرم‌افزار SPSS نسخه 19 صورت گرفته است. نتایج تحقیق در دو بخش آمار توصیفی که اعضای نمونه آماری را بر حسب میزان سن، جنسیت و سطح تحصیلات به تفصیل بررسی کرده و آمار استنباطی ارایه گردیده است. در بخش آمار استنباطی با استفاده از آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن و آزمون میانگین شاخص¬های تاثیرگذار بر افزایش تقاضای بیمه¬های عمر و پس¬انداز مشخص شدند. همچنین از آزمون‌های تحلیل واریانس فریدمن برای رتبه‌بندی شاخص‌های تحقیق استفاده شد و نتایج نشان داد که شاخص¬های آگاهی¬رسانی غیر مستقیم به پرسنل شرکت¬های خصوصی، آگاهی¬رسانی غیر مستقیم به پرسنل شرکت¬های دولتی، برگزاری ملاقات¬های فروش اولویت¬های اول تا سوم را در افزایش تقاضای بیمه عمر و پس¬انداز به خود اختصاص می دهند. در پایان بر اساس نتایج آزمون¬های آماری مذکور پیشنهاد‌های کاربردی نیز ارایه گردیده است.
    Abstract
    A survey on Determination incentive policies for increasing demand for voluntary policies (life insurance and deposit) in Tehran One of the main factors in the un development of life insurance and deposit is inadequate public awareness about the benefits of these policies. Because life insurance is not objective and detailed information is needed to inform to people with these services, Incentive policies for insurance companies to increase the demand for life insurance and deposit should be developed. Therefore, this study wants to identify and determine incentive policies to increase demand for life insurance and deposit. Data was gathered through questionnaire forms and are evaluated upon reliability factor by Cronbach’s alpha. This research is done in the form of descriptive -correlation, and assumptions examination is done by SPSS 19 software package. The results are presented in both descriptive and inferential statistics. Spearman correlation coefficient and average test identified the average demand effecting indicators on increasing demand for life insurance and deposit. Friedman’s variance analysis and average test demonstrated that indirection formation indicators of private companies persons, indirection formation indicators of public companies, sales meetings, incentive grant discounts, awards and gifts, films and television series around the topic of life insurance and deposit and public relation of the company's performance by television, in sequence are effecting factors on demand for life insurance and deposit.