طراحی مدل کسب و کار برای موسسه های آموزشی شطرنج
- رشته تحصیلی
- کارآفرینی- آموزش وترویج کارآفرینی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 393;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 56607
- تاریخ دفاع
- ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
- دانشجو
- فاطمه پناهی شیخ شبانی
- استاد راهنما
- رضا محمدکاظمی
- چکیده
- ضرورت آموزش صحیح جهت پشتوانه سازی، استعداد یابی، فرهنگ سازی، فراهم کردن بستر آموزش پایدار، رشد استعداد های موجود و پاسخگویی به نیازهای علاقه مندان، توجه به توسعه کمی و کیفی مدارس شطرنج را به عنوان یکی از متولیان توسعه این رشته ورزشی، بیش از پیش ایجاب می نماید. هدف از انجام این پژوهش طراحی اجزای مدل کسب و کار موسسات آموزشی شطرنج (مدارس شطرنج )، (وضع موجود) است.. بدین منظور با استفاده از روش تحقیق کیفی، از تعداد 11 نفر از مدیران و مربیان مدارس شطرنج مصاحبه¬ای به روش نیمه ساختار یافته به عمل آمد و بر اساس کدگذاری باز مفاهیم استخراج گردید، سپس با روش کدگذاری محوری مقوله ها بر اساس ابعاد مدل استروالدر تعیین گردید که این اجزا عبارتند از : بخش محصول/خدمت، مشتری، ارتباط با مشتری (اعتماد مشتری، وفاداری مشتری)، کانال توزیع، فعالیت¬ها، ساختار شرکتی، شرکا، منابع، مدل درآمدی، قیمت گذاری و ساختار هزینه و در نهایت مدل مدارس شطرنج به دست آمد. واژگان کلیدی: کسب و کار، مدل کسب وکار ، مدارس شطرنج.
- Abstract
- The requirement to proper training whit goal the of build, talent, culture, providing a stable training platform, to meet the needs of existing and potential fans Quantitative and qualitative development of chess in schools as one of the custodians of the sport more than ever requires. The aim of this research to design the components of business models related to educational institutions of chess (Chess School). Using qualitative research methods, the number of managers and coaches of 11 chess schools in semi-structured interviews were based on open coding concepts were extracted, then using axial coding categories were determined based on the dimensions Osterwalder model. After these interviews, analysis, and finally came to the big picture of the business model institutions Chess (Chess School) were presented in the form of business model ontology that include these components: the product / service, customer, customer relationship (customer trust, customer loyalty), distribution channels, - activities and corporate structure, partners, source revenue model, cost structure and the pricing model is obtained chess school. Keywords: business, business models, chess school.