عنوان پایاننامه
نقد و بررسی دیدگاه ویلیام رو درباره شر با تاکید بر نظر علامه طباطبایی
- رشته تحصیلی
- فلسفه
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 57594
- تاریخ دفاع
- ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
- دانشجو
- علی علی شیر
- استاد راهنما
- محمد محمدرضائی
- چکیده
- چکیده بخشی از پایان نامه / رساله که خواننده را به مطالعه آن علاقمند می کند و یا از آن می گریزند. چکیده باید در عین کوتاه پاسخگوی دو پرسش باشد؛ 1-مشکل چیست؟ 2-راه حل کدام است؟ چکیده باید ترجیحاً در یک صفحه باشد( تقریباً تمامی چکیده پایان نامه ها در یک صفحه قابل نگارش است). در نگارش چکیده نکات زیر باید رعایت شود؛ -در نوشتن چکیده باید سعی شود متن مزین به کلمه ها و عبارات سلیس ، آشنا با معنی و روشن باشد. -چکیده جدا از پایان نامه / رساله باید به تنهایی مستقل و گویا باشد. در چکیده از ذکر منابع / اشاره به جداول و نمودارها باید اجتناب شود. -تمیز بودن مطلب ، نداشتن غلطهای املایی یادستور زبانی و رعایت دقت وتسلسل روند نگارش چکیده از نکات مهم دیگری است که باید در نظر گرفته شود. -در چکیده پایان نامه / رساله باید از درج مشخصات مربوط به پایان نامه / رساله خودداری شود. نکته 1:کلمات کلیدی در انتهای چکیده آورده شود. -محتوای چکیده ها براساس موضوع و گرایش تحقیق طبقه بندی می شود و به همین جهت وجود کلمات شاخص و کلیدی مراکز اطلاعاتی را در طبقه بندی دقیق و سریع اطلاعات یاری می دهد. کلمات کلیدی راهنمای نکات مهم موجود در پایان نامه/ رساله هستند. بنابراین باید در حد امکان کلمه ها و یا عباراتی انتخاب شوند که ماهیت ، محتوا و گرایش کار را به وضوح روشن نماید. -منعکس کننده اصل موضوع باشد. -اهداف و مواردبررسی شده باید مورد توجه قرار گیرد. -تاکید روی اطلاعات تازه (یافته ها ) و اصطلاحات جدید یا نظریه ها، فرضیه ها، نتایج و پیشنهادات متمرکز شود. -اگر در پایان نامه روش نوینی برای اولین بار ارائه می شود و تا به حال معمول نبوده است ، باجزئیات بیشتری ذکر شود. نکته 2: چکیده باید حتما به تایید استاد راهنما رسیده باشد.
- Abstract
- All of philosophy problems particularly the problem of evil are exemaining under philosophers ontology and it is clear that philosophers”s different ontologies entails differencies between their epistemologies views, their anthropologies ones and particularly their theologies. So, if you want to properly understand philosophers”s views on the problem of evil and its relation with God”s existenz and His attributes both of His Essence and action you have to say their ontology what is, in order to charectrize that God who is in their views. The problem of evil is not Atheism”s greatest refuge, with this way prove that, but is the best way for the declaration of God”s existenz, and what they are knonwn to evils are some of God”s manifestations with His attributes of glory.;so that, these facts are neither non-existential nor evil but they are God”s manifestations with His attributes of glory; we have to notice that,of course, all composite makings are reduced to simple ones, so there is not some essenses that God”s wrath predicat to which, and there isn”t some essenses that Divine beauty Predicated to them, but whatsoever there are is only wrath and beauty. It is clear that these meanings are for the first time preposed in this thesis and it is needed to know that if we are speaking of ontology”s sainthood on the all of philosophies problems we haven”t to mean that theology and epistemology are for example known as two things distinct from ontology as a another one and this later is sainted on those former. The ontology”s sainthood on the philosophy”s problems is not analogous to guardianship of father onto his children in which father is a distinct thing from his children and that guardianship is an another one,on the other hand, but I want to say that theology, epistemology, anthropology and all of philosophy’s another problems are ontology”s manifastations; just as Fayd-i munbaset or the non-condition as a division is on the one hand manifested and on the another one is as same as his manifestation of entities, the ontology is as same as his manifastations too. Ontology,attributes of wrath and beauty, the problem of evil.