عنوان پایان‌نامه

شناسایی راهکارهای توسعه بازار با رویکرد بخش بندی بازار و اثرات آن بر پیش برد فروش (مطالعه موردی شرکت ایران خودرو دیزل IKD



    دانشجو در تاریخ ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "شناسایی راهکارهای توسعه بازار با رویکرد بخش بندی بازار و اثرات آن بر پیش برد فروش (مطالعه موردی شرکت ایران خودرو دیزل IKD" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74611;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002335;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74611;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002335
    تاریخ دفاع
    ۲۳ بهمن ۱۳۹۳

    چکیده: بسیاری از صاحبنطران عرصه بازار ، بخش بندی مشتریان یا بازار را نوشداروی بازار یابی مـدرن دانسـ ته و علـت آنرا کمبود منابع شرکتها ذکر میکنند . منطق نهفته در تقسیم بازار نـاهمگنی تـرجیح محصـولات، رفتـار خریـد ، دیدگاه ههای روانشناختی مختلف مشتریان بوده و این تفاوتها معمولا در محصولات یا مصرف کننـدگان نمـود پیدا می کند. در یک بخش بندی موفق ، مدیران انگیزش ها و تفاوت هـای مشـتریان در بـازار هـای مختلـف را تشخیص می دهند . بطوریکه برخی از مشتریان به وسیله قیمت، انگیزش پیدا می کنند و بعضی دیگـر بـه وسـیله عملکرد ، کیفیت یا کارایی مناسب محصول. در این تحقیق با هدف بخش بندی مشتریان خودرو کشنده ، از جامعه آماری خریداران این محصول کـه از ایـن خودرو استفاده کرده اند نمونـ ه ای بـه حجـم 220 نفـر انتخـاب و از طریـق پرسشـنامه و مصـاحبه حضـوری بـه شناسایی عوامل تاثیر گذار بر خرید خودرو اقدام و با انجام خوشه بندی این مشتریان و نتایج حاصله ، مشخصات هر بخش تعیین شده است.و در پایان پیشنهادات کاربردی جهت بهبود وضعیت فعلی ارائه گردیده است. واژگان کلیدی: بخش بندی، تحلیل خوشه ای، بخش بندی جمعیـت شـناختی، ویژگیهـای رفتـاری ،ویژگیهـای روانشـناختی ، ، آمیخته بازاریابی
    Abstract
    ABSTARCT Many market scientist they do beileive segmentation is the only way to save market because of shortage of resources. The logic of market segmentation is variety of product ,customer behavior and different psychological approach of customers. In a successful segmentation , Managers can identify motivations and customer difference in different markets, thus some customer can motivated with price and some other motivated with performance or good Quality of product. In this Survey for Segmentation a sample of 220 customer selected and via quastionair we identify the main factor of buying Automotive and then with cluster analisis customers description identified and ultimately suggestions for improvement listed. Key Words: Segmentation, Cluster Analisis, demographic segmentation,Behavioral Analisis, marketing Mix