عنوان پایاننامه
بررسی تاثیر عناصر آمیخته بازاریابی خدمات بر روی سه لایه محصول (مورد مطالعه:صنعت لیزینگ)
- رشته تحصیلی
- مدیریت (MBA) - مدیریت بازاریابی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 592;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 70084
- تاریخ دفاع
- ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
- دانشجو
- هادی فرج اله اصفهانی
- چکیده
- صنعت بانکداری و لیزینگ درسرتاسر جهان همراه با تغییرات چشمگیری است و بدنبال رواج و گسترش در کشورهای مختلف موجب افزایش سرمایه گذاری در بخشهای مختلف اقتصادی شده است با توجه به گسترش تعدادی شرکتهای لیزینگ در ایران و افزایش حجم منابع در گردش این صنعت تدوین روشی برای انتخاب عوامل تاثیرگذار بر این صنعت و شناخت محصول صنعت لیزینگ و در نهایت امکان روشی برای رسیدن به اهداف و استراتژیهای شرکتهای لیزینگ مورد نظر این تحقیق بوده است. و برای این منظور با تقسیم بندی محصول به صورت 3 لایه اصلی مرکزی ، شامل منافع حاصل از استفاده از خدمات لیزینگ و کالای فیزیکی در اختیار متقاضی قرار گرفته و خدمات پشتیبانی صنعت لیزینگ می باشد.با استفاده از این روش می توان میزان اهمیت و تاثیرگذاری هر کدام از عناصر بر روی هریک از لایه های اندازه گیری شده را مشخص نمود و از این روش برای تدوین انواع استراتژیهای شرکتهای لیزینگ استفاده نمود.لذا در این تحقیق با استفاده و بررسی جامعه آماری که از تسهیلات شرکتهای لیزینگ استفاده نموده اند مشخص گردید تخصص در شرکتهای لیزینگ در هر مرحله موجب افزایش و کارائی عملکرد صنعت لیزینگ خواهد بود و می توان با استفاده از تاثیر هر کدام از عناصر ، راهبردهای مناسبی برای هر یک از لایه های محصول پیشنهاد نمود.
- Abstract
- Banking and leasing industry around the world are accompanied by significant changes and spread in different countries has led to increased investment in different economic sectors.With the development of leasing companies in Iran and the increasing the volume of resources in circulation in this industry, developed a method to identify the factors affecting this industry and product recognition in the leasing industry and ultimately the possibility of a way to achieve the goals and strategies of the leasing companies that this research is intended. For this purpose, the product is divided into 3 main layers of the center, including the benefits of leasing services and physical goods and Support services that leasing offers. Using this method, the importance and influence of each of the elements on each layer was measured and to be determine and can be used to develop a variety of strategies leasing companies. In this research, the study population was found to have used the facilities leasing companies Was recognized expertise in the leasing companies at every stage to increase the efficiency of the leasing industry will be using the effect of the elements of the appropriate strategies for each of the layers of the proposed product.