عنوان پایاننامه
تاثیر انواع مختلف بازخورد نگارشی مستقیم بر بهبود دقت گزارش یادگیران سطح متوسط زبان انگلیسی
- رشته تحصیلی
- آموزش زبان انگلیسی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده زبانها و ادبیات خارجی شماره ثبت: 2/1856;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 70236
- تاریخ دفاع
- ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
- دانشجو
- بهزاد تقی پور
- استاد راهنما
- عباسعلی رضایی
- چکیده
- تحقیق حاضر تاثیر انواع مختلف بازخورد نگارشی مستقیم بر بهبود دقت نگارش در کاربرد زمان گذشته ساده و حروف اضافه را مورد بررسی قرار می دهد. بدین منظور ?? زبان آموز ایرانی زبان انگلیسی در کانون زبان ایران مورد مطالعه قرار گرفتند. شرکت کنندگان در این مطالعه به چهار گروه تقسیم شدند که سه گروه به عنوان گروه آزمایش و یک گروه به عنوان گروه گواه بودند. به گروه های آزمایش انواع مختلف بازخورد نگارشی مستقیم داده شد در حالی که هیچ گونه بازخورد نگارشی مستقیم به گروه گواه داده نشد. به گروه آزمایش اول بازخورد نگارشی مستقیم و توضیح پیرا زبانی شفاهی داده شد.به گروه دوم بازخورد نگارشی مستقیم و توضیح پیرا زبانی نوشتاری و به گروه سوم فقط بازخورد نگارشی مستقیم ارائه شد. یک پیش آزمون و یک پس آزمون فوری در هفته دو انجام شد. به علاوه یک پس آزمون تاخیری در هفته ده از زبان آموزان گرفته شد. نتایج کلی حاکی از آن بود که در پس آزمون های فوری تفاوت های معنا داری بین عملکرد سه گروه آزمایش که بازخورد نگارشی مستقیم دریافت کرده بودند و گروه کنترل وجود داشت. تمامی گروه های آزمایش عملکرد بهتری نسبت به همتایان خود در گروه گواه در کوتاه مدت داشتند. تفاوت بین گروه توضیح پیرا زبانی نوشتاری و گروه توضیح پیرا زبانی شفاهی معنا دار نبود. با این حال تفاوت بین این دو گروه و گروهی که فقط بازخورد نگارشی مستقیم دریافت کرده بودند معنا دار بود. به عبارتی دیگر گروه هایی که به آنها توضیح پیرا زبانی داده شده بود در کاربرد زمان گذشته ساده و حروف اضافه عملکرد بهتری نسبت به گروهی که فقط بازخورد نگارشی مستقیم دریافت کرده بودند را داشتند. در رابطه با تاثیر بلند مدت انواع مختلف بازخورد نگارشی مستقیم نتایج نشان داد که تفاوت معنا داری میان سه گروه آزمایش و گروه گواه در پس آزمون تاخیری وجود ندارد
- Abstract
- The present study was an attempt to investigate the effect of different types of direct written corrective feedback (CF) on the improvement of writing accuracy with respect to the use of simple past tense and prepositions. To this end, eighty-two male EFL learners in Iran Language Institute (ILI) were recruited. The participants were divided into four groups, that is, three experimental groups and one control group. The experimental groups received different types of direct written CF; however, there was no intervention for the control group. The first experimental group received direct written CF and oral metalinguistic explanation. The second one received direct written CF and written metalinguistic explanation and the third group received direct written CF only. A pretest and an immediate posttest were administered in week two. Additionally, a delayed posttest was administered in week ten. The overall results of the study revealed that, in the immediate posttest, significant differences emerged among the performances of the three groups receiving feedback and the control group. All the experimental groups outperformed their counterparts in the control group in the short term. The difference between written metalinguistic explanation group, and oral metalinguistic explanation group was not significant; however, the difference between the two groups and the direct only group was significant. In other words, the groups provided with metalinguistic explanation improved their simple past and prepositions accuracy more than the direct only group from pretest to immediate posttest. Regarding the long-term effect of different types of direct written CF on the improvement of writing accuracy with respect to the use of simple past tense and prepositions, the results indicated that there was no significant difference among the three experimental groups and the control group in the delayed posttest.