عنوان پایاننامه
بررسی موانع یادگیری زبان ورزشکاران
- رشته تحصیلی
- آموزش زبان انگلیسی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 522;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 70477
- تاریخ دفاع
- ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
- دانشجو
- زهرا گل محمدی
- استاد راهنما
- شیوا کیوان پناه مارالانی
- چکیده
- پیشینه ادبیات یادگیری زبان در چند ساله اخیر مملو از مطالعات انجام شده بر روی موانع و نیازهای زبان آموزان میباشد. با این وجود ،علاوه بر اهمیت ورزشکاران به عنوان جمعیتی منحصر به فرد ، مطالعات مختصری راجع به آنها انجام شده است. تعداد کم این مطالعات نیز در حیطه موانع یادگیری زبان ورزشکاران کاهش می یابد .از این رو ، این پژوهش قصد مطالعه و شناسایی موانع یادگیری زبان ورزشکاران ایرانی را دارا میباشد. برای حصول این هدف، پرسهنامه ای با ?? بخش طراحی شده و بین ??? ورزشکار ایرانی پخش شده است.در جهت دسته بندی اصلی این موانع ،تحلیل عاملی تأییدی اجرا شد .بر اساس نتایج این تحلیل عاملی، این عوامل به چهار گروه دسته بندی شدند : موانع تحصیلی، موانع اجتماعی، موانع فردی و موانع روانی . بر اساس نتایج به دست آماده ازامار توصیفی، عوامل فردی را به عنوان مهمترین عامل بیان کرد.ن تیجه به دست آماده از تحلیل واریانس یک طرف بین گروهی با اندازگیریهای مکرر بین این چهار گروه از موانع در ورزشکاران با سطح مختلف تسلط به زبان انگلیسی خود ادراک، تفاوت معنی داری وجود دارد و در جهت ردیابی این تفاوت آزمون تعقیبی گرفته شد. نیأج حاصل بر این موضوع اذعان داشت که بیشترین تفاوت بین سطح زبانی مسلط و کاملا مسلط وجود دارد. همچنین نتایج تحلیل واریانس یک طرف بین گروهی با اندازه گیریهای مکرر دیگری، تفاوت معنی داری بین موانع یادگیری ورزشکاران در ورزشهای گروهی و فردی نشان داد..
- Abstract
- Abstract The literature of language learning is replete with studies on language learners’ barriers and needs in these few years. However, despite the importance of athletes as a unique population, few studies have examined it. This few numbers of studies even decrease when it comes to the context of the athletes’ specific barriers on English language learning. Therefore, this study aims to explore and identify barriers on the way of athletes’ English language learning among Iranian athletes. To this end, a questionnaire was developed with 32 items and distributed among 200 Iranian athletes. A confirmatory factor analysis was run to identify the main categories of barriers among athletes. Based on the results of the factor analysis, four categories of barriers were confirmed: `academic barriers’, ‘social barriers’, ‘personal barriers’, and ‘psychological barriers’. The results of descriptive statistics indicated that the personal barriers were the most important factors among athletes. The results of a repeated measure Anova between these four categories revealed significance among the existing academic / social / psychological / personal barriers of athletes learning language across different self-assessed English proficiency levels and to find where the differences lie, a post hoc scheffe test was run. The results imply that the greatest difference lies between proficient and very proficient. Also results of another repeated measure Anova indicates that while there is a significant difference in the language barriers in individual and group sports, the interaction between the two variables is not significant.