عنوان پایان‌نامه

ویژگی های ذهنی و آستانه تحمل در برابر نکات مبهم در سطوح مختلف تسلط بر زبان انگلیسی



    دانشجو در تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "ویژگی های ذهنی و آستانه تحمل در برابر نکات مبهم در سطوح مختلف تسلط بر زبان انگلیسی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    آموزش زبان انگلیسی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 521;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73536;کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 521;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73536
    تاریخ دفاع
    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳

    هدف از این مطالعه، بررسی آستانه تحمل در برابر نکات مبهم و ویژگیهای ذهنی در سطوح مختلف تسلط بر زبان انگلیسی است که به عنوان سطوح مقدماتی، میانی و پیشرفته شناخته میشوند. همچنین سرانجام بررسی شد که آ یا آستانه تحمل در برابر نکات مبهم و ویژگیهای ذهنی تا ثیر قابل ملاحظه- -ای بر یکدیگر دارند یا خیر. سطح مهارت زبانی دانشجویان مقطع لیسانس در دانشگاه ارومیه و جهاد دانشگاهی توسط تست TOEFL 2003 آزموده شد. سپس درجه آستانه تحمل آنها در برابر نکات مبهم، از طریق پرسشنامه (SLTAS) که توسط Ely در (1995) طراحی شده آزموده شد. و ویژگیهای ذهنی آنها نیز توسط پرسشنامه E&L که توسط Ehrman وLeaver در سال (2003 ) طراحی شده، مشخص شد. نتایج نشان داد که زبان آموزانی که در سطح پیشرفته هستند از آستانه تحمل بالاتری در برابر نکات مبهم نسبت به دو سطح دیگر مقدماتی و میانی برخوردار می باشند. همچنین زبان آموزان پیشرفته تمایل بیشتری به ویژگیهای ذهنی موسوم به synsopsis دارند و دو سطح دیگر ectasis هستند. این تحقیق ارتباط قابل ملاحظه ای بین آستانه تحمل در برابر نکات مبهم و ویژگیهای ذهنی زبان آموزان را نشان نداد
    Abstract
    I express my endless gratefulness to Dr. Farahani, as my supervisor, for his unsparing inspiration, guidance and valuable advice. He motivated me and gave me confidence by showing much tolerance against my mistakes throughout the carrying outof this study. I would also like to appreciate Dr. Nematifor his precise comments on the writing of the present thesis. I am also really thankful to Dr. Khezrlou and her students in the university of Urmia and Urmia Jihad Daneshgahi for their friendly attempts in the collection of data needed to carrying out this study. I also thank my family deeply from my heart for their perpetual support. Their encouragements always pushed me to gain my purposes through life. At the end, my special gratitude goes to Dr. Jinu Joseph, who kindly provided me with useful sources and helped in the writing of my thesis.