عنوان پایان‌نامه

بررسی نقش و تاثیر شبیه سازی دیجیتالی در تولید تصاویر شبه واقعی عکس نما



    دانشجو در تاریخ ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی نقش و تاثیر شبیه سازی دیجیتالی در تولید تصاویر شبه واقعی عکس نما" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    عکاسی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 67278
    تاریخ دفاع
    ۰۲ اسفند ۱۳۹۳
    استاد راهنما
    احمد الستی

    این پژوهش به بررسی بخشی از تولید تصاویر عکاسانه اختصاص دارد که ابزار ضبط و واقعیت تصویری تولید شده خارج از قلمرو عکاسی است. تصاویری که از فصل مشترک هنر و تکنولوژی حاصل می شوند و ماشین دیجیتال در تولید آنها نقش محوری دارد. در این پژوهش سعی شده با گردآوری نظریات و ایدههای مختلف پیرامون هنر و تکنولوژی به عنوان دو نظام ارزشی متضاد پیوند ناگسستنی آنها در طول تاریخ آشکار شود و تاثیر متقابل آنها مورد بحث و بررسی قرار گیرد. همچنین در ادامه به تکامل و روند شکلگیری تصاویر پرسپکتیوی واقعگرا و کاربرد آنها در حوزههای مختلف و در رقابت با عکاسی پرداخته می شود . نقش الگوریتمها و کُدهایی که فیزیک دنیای واقعی را شبیه سازی می کنند، زبانی که به وسیله آن هنرمندان فهم خود را از جهان به ماشین دیجیتال منتقل می کنند، پردازش نهایی و تولید تصویر و سایر عوامل موثر که در تولید این نوع از تصاویر کاربردی اساسی دارند، موید این موضوع است که تکنولوژی عاملی عمده و تعیین کننده در تغییر رویکردهای تولید تصویر و فرهنگ استفاده از آن است. در نهایت این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت که رقابت ذاتی و طبیعی هنر و تکنولوژی می تواند یک راه جدید و پرمعنا برای رسیدن به هدف تولید تصاویر واقعگرا به شیوهای متفاوت پیش روی ما باز کند
    Abstract
    Developments of computer science, especially the 3D computer simulation technology, enable us to create a vivid lifelike virtual world, which makes people have experiences both in real and virtual worlds. We have entered a real-virtual mixed age and need new physics to depict such a real-virtual mixed universe.This research focuses on the discussion of 3D computer simulation and generating photorealistic images and also technologies and devicesare involved in it. In this thesis, I have tried gathering different ideas and viewpoints about arts and technology as two antithetical value systems but correlative to proving that those two are dependent of each other. The thesis contains three main chapters: (2) This chapter gives an overview of the emerge of computerand investigates many of the other technologies which are combined for photorealistic images to emerge in its current state. (3) In this chapter, I discuss the connection between photorealism in painting and computer graphic and compare photography and 3d phototralistic image. (4) in this chapter,The result shown here.