عنوان پایان‌نامه

بررسی رابطه بین نمای زیبا وجذاب اماکن ورزشی ومیزان رضایتمندی مشتریان



    دانشجو در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی رابطه بین نمای زیبا وجذاب اماکن ورزشی ومیزان رضایتمندی مشتریان" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76936;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76936
    تاریخ دفاع
    ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
    دانشجو
    کیا کوشش
    استاد راهنما
    مجید جلالی فراهانی

    هدف از تحقیق حاضر، بررسی رابطه بین نمای زیبا و جذاب اماکن ورزشی با میزان رضایتمندی مشتریان بود. روش تحقیق توصیفی و از نوع تحقیقات همبستگی که به صورت میدانی انجام شد. 384 نفر از مشتریان سالن-های ورزشی مناطق 1، 2 و 3 تهران به عنوان نمونه آماری به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای ساده انتخاب شدند. از پرسشنامه محقق ساخته سنجش نمای زیبا و جذاب اماکن ورزشی (86/0=?) و پرسشنامه تعدیل شده رضایتمندی مشتریان قاسم زاده و همکاران (1392) (91/0=?) استفاده شد. برای نرمال بودن داده های تحقیق از آزمون کولموگراف- اسمیرنوف و آزمون های فرضیه های تحقیق از آزمون آماری ضریب همبستگی پیرسون و اسپیرمن با بکارگیری نرم افزار آماری 22SPSS در سطح 05/0?? استفاده شد. یافته ها نشان داد بین نمای خارجی اماکن ورزشی و میزان رضایتمندی مشتریان رابطه معناداری وجود دارد (001/0P<). بین نمای داخلی اماکن ورزشی و میزان رضایتمندی مشتریان رابطه معناداری وجود دارد (001/0P<). بین ساخت اماکن ورزشی زیبا و جذاب با توجیه پذیری اقتصادی رابطه معناداری وجود دارد (001/0P<). به مدیران باشگاه های ورزشی پیشنهاد می شود با استفاده از شیوه های مدرن معماری نسبت به زیباسازی نمای داخلی و بیرونی و بروزکردن امکانات و تجهیزات در جهت رضایت و جذب مشتریان اقدام نمایند.
    Abstract
    The purpose of this study was to Relationship between fantasy view of sport facility and customer satisfaction. The research is descriptive and the type correlational research, which was conducted in field. 384 customer's gyms samples as Tehran zones 1, 2 and 3 were selected by random cluster sampling. The researcher made questionnaire was used to assess the beautiful views and fascinating places in Sports (?=0.86) and Qasemzadeh et al a customer satisfaction modified questionnaire (2014) (?=0.91). For Data normality were analyzed by Kolmogorov-Smirnov test and hypotheses were analyzed Pearson's & Spearman correlation coefficient, using statistical software SPSS22 at ??0.05. Results showed a significant relationship between the exterior Sport facilities and customer satisfaction (P<0.001). There is a significant relationship between customer satisfaction Inside Sport (P<0.001). There is the attractive construction of sport facilities and economic feasibility (P<0.001). It is proposed to apply to managers of sports clubs using modern means to beautify the interior and exterior architectural and updating facilities and equipment in order to satisfy and attract customers.