عنوان پایان‌نامه

تحلیل اثرگذاری استراتژی های قیمت گذاری بر ارزش ادراک شده مشتریان (مورد مطالعه: شرکت سامسونگ)



    دانشجو در تاریخ ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "تحلیل اثرگذاری استراتژی های قیمت گذاری بر ارزش ادراک شده مشتریان (مورد مطالعه: شرکت سامسونگ)" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت اجرایی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 425;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 67956
    تاریخ دفاع
    ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
    دانشجو
    محسن کمالی

    در گذشته بسیاری از مدیران قیمت را به عنوان ارزش دریافتی می پنداشتند که با محاسبات تعیین شده و با چانه زنی با خریداران تثبیت می شد. اما به مرور زمان و با رشد و بلوغ مفهوم بازاریابی از محصول محوری به مشتری محوری (ارزش محوری) در واقع کانون اصلی در مسئله قیمت گذاری از تمرکز بر موضوع هزینه به تمرکز بر موضوع ایجاد ارزش برای مشتری تغییر جهت داده است که عمدتا به دلیل گسترش و رواج نگاه بازاریابی در میان مدیران کسب و کارهاست. یک بنگاه اغلب باید تصمیم بگیرد که می‌خواهد قیمت خود را کاهش دهد یا افزایش، قیمت محصولات جدیدش بالا باشد یا پایین، قیمت محصول همواره ثابت باشد یا متغیر، از طرح‌های قیمت گذاری ثابت استفاده کند یا مزایده‌ای و ... . به انتخاب یک راه یا مجموعه‌ای از این راه‌ها، استراتژی قیمت گذاری می‌گویند. مانند دیگر جنبه های مدیریت، قیمت گذاری و بازاریابی تلفیق هنر و دانش است. علیرغم منعطف به نظر رسیدن بحث قیمت ،اصولا تصمیم گیری در مورد قیمت ،برگشت ناپذیر است و یکی از پر ریسک ترین p از 4p بازاریابی است.که رابطه بسیار تعیین کننده با رضایت مشتری دارد. یکی از مهم ترین عواملی که بر رضایت مشتری تأثیرگذار است ارزش ادراک مشتری از منصفانه بودن قیمت است. یکی از ابعاد رضایت قیمتی، قیمت منصفانه وآسیب پذیری خریدار از نامنصفانه بودن قیمت است . در عصر حاضر، اکثر شرکتها به این نکته واقف اند که قیمت گذاری منصفانه نه تنها ضامن بقای تولید و گردانندگان شرکت های تولیدی است، بلکه یکی از مهم ترین عوامل مؤثر در رقابت در بازارهای جهانی است. از حوزه هایی که لازم است، به طور عمده این مهم را در کانون توجه قرار دهند صنعت لوازم خانگی است که در این تحقیق شرکت سامسونگ مورد نظر قرار گرفته است.
    Abstract
    We examine the differential signaling impact of two low pricing policies, Price Matching Guarantees and Everyday Low Prices, on consumers' trusting beliefs and purchase intentions. We demonstrate that both PMG and EDLP pricing policies signal stores' ability to offer lower prices.However, whether these sellers were perceived as benevolent, and—consequently—consumers' purchase intentions, varied critically depending upon price uncertainty. Perceived benevolence and purchase intentions were significantly higher [lower] for sellers offering PMG than EDLP when price dispersion was high [low].Our findings offer insights into whether and under what conditions firms should adopt these low pricing policies.