شناسایی و تحجلیل مدل کسب و کار مناسب و شرکتهای اموزشی
- رشته تحصیلی
- کارآفرینی- کسب و کار جدید
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 479;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 68707
- تاریخ دفاع
- ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
- دانشجو
- مسعود محمدی
- استاد راهنما
- کامبیز طالبی
- چکیده
- فرآیند آموزش اولین گام تعیین نیازها و اولویت های آموزشی است تا سرمایه های انسانی و مالی به هدر نرود.ماموریت سیستم آموزشی آماده سازی و پرورش نیروی کار و مدیران و افراد خارج از سازمان مرتبط و تجهیز کردن فنی و تخصصی آنها در مقابل تغییرات سریع محیطی است. پژوهشگران در سالهای اخیربا استفاده از تحقیقات میدانی و زمینه ای و روشهای مختلف جمع آوری اطلاعات مانند پرسشنامه و مصاحبه و غیره در زمینه راهکارهای درآمدزایی از آموزش تحقیقاتی کرده اند که در این زمینه سیاستهای تنظیمی و شناختی و هنجاری و ابعاد مختلف آموزشی از جمله تغییر دانش و روش و نگرش و رفتار قابل ذکر میباشد و در واقع مسئله اصلی یافتن مهمترین راهکارها برای درآمد زایی از آموزش و به نوعی کسب وکار از طریق آموزش با درنظر گرفتن شرایط موجود و با بالاترین کیفیت میباشد ، لذا داشتن یک مدل کسب و کار (business model ) مناسب و شناسائی عوامل درآمدی و هزینه ای برای مراکز ارائه کننده خدمات آموزشی می تواند موجب موفقیت در کسب و کار آنها گردد.از طرفی وجود اینگونه مراکز در شرکتهای تولید کننده خودرو ، مزیت رقابتی محسوب شده و افزایش توانائی این شرکتها بصورت مستقیم بر فروش شرکتهای خودروسازی تاثیر می گذارد . لذا داشتن یک مدل کسب و کار مناسب در مراکز آموزشی می تواند در بلندمدت به رشد فروش و درآمدهای شرکتهای تولید کننده خودرو منجر شود. در پژوهش حاضر به بررسی عوامل مؤثّر بر شناسایی و تحلیل مدل کسب و کار مناسب شرکتهای آموزشی پرداختیم. روش تحقیق از نوع همبستگی است و روش گردآوری اطلاعات میدانی است . ابزارهای گردآوری اطلاعات پرسشنامه و مصاحبه میباشند.با توجه به نتایج بدست آمده از تحقیق حاضر تاکید بر ارائه آموزش ها به صورت کیفی ، اهداف با دو منظر کیفیت و ظرفیت مورد بازنگری قرار گرفت . بنابراین با برگزاری دوره های آموزشی در استان ها به کمک مراکز فنی و حرفه ای اهداف تعیین شده محقق گشت.
- Abstract
- The education process is the first step to determine educational needs and preferences not to waste financial and human capitals. The educational system mission is to prepare and foster labor, managers and individuals who are outside of the related organization, specialized and technical equipping in front of the Rapid environmental changes. The researchers in recent years have investigated in the field of creating-income strategies with the use of field researches and different methods of data collection for example questionnaire, interview and etc. in this field, we can mention regulative, cognitive, normative policies and different educational fields including knowledge, method, attitude and behavior change. In fact, the main point is to find the most important strategies for creating income of education and a form of business through education with considering the existing circumstances and the highest quality. Hence, enjoying a suitable business model and identifying income and cost factors for centers where offer the education services, can be the reason of success in their business.In one hand, the existence of these centers is considered as a competitive advantage in the automobile producing companies, increasing the ability directly influences on the automobile producing sale. Thus, having a suitable model of business in the education centers can be resulted in the sale growth and incomes of automobile producing companies in long terms. In the present study, we deal with the investigation of effective factors about identifying and analyzing the suitable business model of education companies. The research method is correlation form, the data collection tools are interview and questionnaire.With respect to the obtained results from present study, it is emphasized on offering education in the form of qualitative, the goals with two perspectives of quality and capacity.Thus, establishing the education courses in provinces, with technical and vocational training, the determined goals are achieved.